Mannen bak bloggnavnet

Rune er mannen bak bloggnavnet

Det er ikke sikkert at alle dere som er innom og leser, har tenkt over det, men bloggen min har et navn. Den heter MEning. Dette har naturligvis en plausibel forklaring, da jeg ofte tenker på hva som er sammenhenger og mening med det som skjer i livet. Ofte funderer jeg på om det er en dypere mening med det vi opplever i livene våre. Jeg synes også det er interessant å tenke på hensikt og intensjoner med f. eks. adferd, ytringer og kommunikasjon mellom mennesker. I tillegg skriver jeg de to første bokstavene i bloggnavnet med store bokstaver, og årsaken til det er at jeg har vært nødt til å få kroppen min til å virke til tross for ME (myalgisk encefalopati).

Mannen bak dette passende bloggnavnet er min gode kompis Rune. Han kom på besøk akkurat den novemberdagen i 2018 da jeg satt og lurte på hva som kunne være et passende navn til bloggen. Det var flaks, for han er ekstremt dyktig og kreativ med ord. Allerede etter den første kaffesupen begynte han å tenke og grep resolutt tak i penn og papir. Meningsfulle ord ble rablet ned i et forrykende tempo, og flere navneforslag begynte med ME. Av disse stod det plutselig klart for meg at MEning var navnet som gikk av med seieren på bloggen min. 

Til daglig er Rune en mann som liker å hjelpe folk. Det var også grunnen til at han ikke kunne komme på 5-årsdagen til bloggen i går. Han hadde lovt ut en hjelpende hånd. Rune er sterk som en okse og hjelper ofte til med bæring av tunge ting. I dag var han hentet inn for å hjelpe til å bære ei diger tredemølle. Ellers hjelper han til på arrangementer slik at alt foregår i trygge former, og han holder foredrag. Livsprosjektet hans er å hjelpe 100 000 mennesker til bedre helse. Per i dag har han hjulpet 1000. Dette har jeg en plan om å skrive mer om senere, i samarbeid med Rune.

Rune er litt høyere enn meg, så det ble bare plass til meg nederst på bildet 🤗

I dag kom han innom hos meg ganske enkelt for å fylle på trivselskontoen for oss begge, og for å fylle på kakemagen sin. Supertrivelig! Rune og jeg kjenner hverandre fra gamle dager, fra forrige årtusen faktisk, da vi begge trente karate. Bildet under er fra Runes gradering til 6. dan i 2016.

Et av Runes høye karaktespark! (Foto: Runes arkiv)

Jeg la ut invitasjon til åpent hus i går kveld, i anledning bursdagen til bloggen. Av erfaring vet jeg at folk er lite impulsive, og sjelden kommer på besøk med mindre de får en personlig invitasjon, så jeg fryktet ikke for at det kom så mange at jeg skulle gå tom for sitteplasser. Vi var åtte til kakebords, og det ble en koselig “feiring”. Det er fortsatt mye igjen av den megagode sjokoladekaka søstera mi bakte for anledningen, og “læmsa” hun hadde smurt. I tillegg hadde mora mi med diverse spiselig, og jeg hadde for sikkerhets skyld kjøpt inn kaker og godteri selv også. Kunne jo ikke risikere at det ble for lite, i tilfelle Ole Brumm kom også!

Her er gårsdagens innlegg om bloggens 5-årsdag: Bloggen er 5 år! Velkommen på kake! Og under finner du bilder av noen av kakene du evt. gikk glipp av. Jeg spiste forresten store sjokoladekakestykker på vegne av Tomsmatprat og Morsmiddags kakespisebror Ove som hadde sendt inn bestillinger på dette! Resten av kaka ligger nå i fryseren, til senere kos og trivsel. 🙂

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

 

14 kommentarer
    1. Tenk at det er 5 år siden brainstormingen for å komme opp med et navn til bloggen din, Kari…. Håper og tror du vil nå enda flere med ditt utrøttelige ønske om å nettverke med andre mennesker og gi MEning til enkeltpersoner “der ute”. Ønsker deg og bloggen mange gode år og opplevelser fremover. Hvem vet? Kanskje ditt arbeid vil bety hele verden for en person, en gang. Da er det hele verdt det! Men, jeg er sikker på at du vil treffe mange. Trenger jeg si mer!? You go, girl! Bloggen din og arbeidet ditt er virkelig MEningsfyllt. 🙂

      1. Ja, tenk som tida flyr av gårde med oss! 😀 Det var forresten en kjapp og effektiv brainstorming, for navnet kom på plass veldig plutselig. 😉 Tusen takk, Rune, for gode ord at du tror på meg! Du er jo min helt, etter som du faktisk kunne tilby meg noe som gjorde en forskjell den første tida jeg hadde ME. Er evig takknemlig for det! 😍

      1. Jepp, og nok til noen dager videre også… 😀 De hjelpsomme hendene gjorde denne “feiringen” mulig, siden jeg kunne lene meg tilbake og lade opp til selskapet. 😍

    2. Så artig at det var en annen som fant på navnet. Det var min eldste datter som fant på mitt bloggnavn. Hun sa plutselig, mamma, nå har du blogg 😁

    3. A very clever name MEning and really works so well. Lots of lovely sweet treats for your celebration with family and friends 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg