ME-dagen 12. mai

Meg på en solrik dag i Kragerø for et par uker siden

Som jeg skrev i innlegget Millions Missing, er 12. mai ME-dagen. Det foregår markeringer globalt, for å ha fokus på informasjon om ME og i håp om å oppnå forståelse og støtte fra flere. ME handler om mye mer enn å være sliten. Google gjerne symptomlister, om du er interessert.

Jeg markerer ikke ME-dagen på noen annen måte enn å ha en god hviledag i dag. Det kjennes riktig ut for meg akkurat nå. Kroppen har vandret mellom senga og sofaen, og innimellom har jeg lest i ei bok med tittelen “De bortgjemte”. Kanskje skriver jeg litt om den i morgen, om formen tillater det.

Håper du har en super dag, og at verden smiler til deg! På bildet under ser du at sola som smilte til meg i går. I dag holder den seg bak skyene.  

Solnedgangen fra terrassen i går kveld.

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link

 

12 kommentarer
      1. Men nå vet du 😊 Jeg har hvilt masse, sovet en dupp, og hvilt enda mer, innimellom litt pc-tasting 😀 Ønsker deg en super kveld, Frodith 🥰

    1. Jeg ble minnet på dagen flere ganger i dag på Facebook, hvor flere innlegg poppet opp. Nå visste jeg jo om det, ettersom du allerede hadde fortalt om det tidligere 🥰

      1. Ja, det er mange som har delt sine ME-historier på Facebook i dag. Da har du fått i pose og sekk med info om ME denne uka 😉❤😊

    2. Så fint å bruke dagen til hvile. Det er vel den beste måten å feire dagen på.
      Selv har jeg malt igjen jeg da 🙈😉
      Ønsker deg en god kveld. Klem 🙂❤️

      1. Hehe, ja en fin og nødvendig måte å “feire” dagen på. Kvelden tilbringes halvt liggende i sofaen her. Du trenger kanskje også litt lading om du har malt i dag? 😉

    3. Fint med slike markeringer av sykdommer. Så spennende med det jobbtilbudet da! Hvis du klarer å balansere det, kan det kanskje gå fint. Høres veldig fint ut at du kan komme som frivillig og være der når du klarer.
      Han en riktig fin kveld!🌸🌱

      1. Ja, fint med markeringer ved å sette fokus på en bestemt dag 😊 Jeg vet egentlig hvordan jeg skal kunne balansere dette med aktiviteter (prosjekter og andre gjøremål), men det er så vanskelig å begrense. Må nok gjøre noen prioriteringer og være streng med meg selv, så kan det gå veldig bra. 🌻

    4. Skal ikke skryte på meg at jeg visste om den dagen.. det vil si, jeg veit jo EGENTLIG at det er fibro-dagen også den 12 – men det glømmer jeg hvert år, hehe.
      Håper du får en riktig god fredag 🥰

      1. Ja, det er også fibromyalgidagen! 🥰 Fredagen min ser ut til å bli super, og jeg håper din dag blir minst like super! 😄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg