Mektige fjellandskap i Malaga

Mektige fjellandskap i Malaga

Malaga by ligger nede ved havet på kysten av Spania. Bak storbyen reiser mektige fjell seg. Jeg har mange ganger sett ned på fjellene fra flyet i det vi går inn for landing. Og kikket opp mot fjellene når jeg har kjørt kystveien vestover og østover. Vært fasinert og følt fjellenes mektige og evigvarende tilstedeværelse i våre små menneskers kortvarige liv.

På motorveien på vei mot fjellene
Rocio som sjåfør og guide
Nå går det oppover mot fjellene
Vi er ca 700 m.o.h.
Rocio fant en diger løvetann som hun blåste frø av
Vidstrakt og flott
Ganske enkelt fantastisk
Feliz Rocio y Feliz Kari
Humpete grusveier
Veier og bosetting spredt i fjellene
Tenk å bo her, og ha så mange oliventrær!
En herlig aprildag i fjellene
Spennende landskap
Super utsiktsplass for å fotografere
På vei ned fra fjellene, mot Malaga
Fjellufta gjør oss godt!
Tørt landskap, men likevel mye grønt
De som bor her, har fantastisk utsikt!
Storbyen Malaga og Middelhavet i det fjerne

 

Jeg har tidligere skrevet to innlegg fra fjellturen i Malaga med min koselige venninne Rocio, så dette er det tredje. Her er innlegget der jeg skrev om dørenes betydning og postet bilder av dørene i fincaen: Hva forteller dører i en finca. Her er innlegget hvor jeg skrev om hvor uheldig jeg var og postet bilder av fincaen, innvendig og utvendig: Opplevelser i Malagas tynne fjelluft.

 

Her finner du de to siste innleggene om bloggtreffet i Trondheim første helg i juni:
Bare fem uker igjen til bloggtreff. Vil dere hjelpe meg?
Nye innlegg fra bloggere om bloggtreffet – Oppdatert 4. mai 2023

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

10 kommentarer
    1. Jeg er skikkelig glad i fjell. Er på mange fjellturer. Små topper, ikke topper, men mer bare fjell, store topper. ALT liker jeg 🙂 Og fjell er så mektige, og helt sjef 😀

      1. Så herlig! Kan se deg for meg, der du løper som en gaselle fra tipp til t0pp 😀 Jeg er også glad i fjellet. Skulle bare ønske kroppen min var mer samarbeidsvillig! 😊

    2. Ja dette var mektig og flott landskap. Fint å kunne kjøre bil rundt om i fjellene og nyte den flotte utsikten på toppene. Det samme gjorde vi et år vi var på Gran Canaria 🙂

      1. Jeg er spesielt glad for at vi kunne kjøre rundt og se, i stedet for å trave fjell og daler. Det var mange utsiktspunkter langs veiene også. 😊 Det er fint å stake seg rundt på Gran Canaria også, ja 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg