Midtukedagen betyr…

Mellomila

I dag er det midtukedagen, altså onsdag. Det betyr at tai chi står på timeplanen i kveld. Disse treningene betyr veldig mye for meg, både fysisk og sosialt. Jeg setter av hele dagen til lading, for å klare å dra. Denne dagen unngår jeg å ha andre avtaler på dagen, dropper alt “nødvendig” husarbeid, utsetter telefonsamtaler, og ligger flatt ut på sofaen mesteparten av dagen. Personlige hygienetiltak som hårvask og klipping av negler, legges til dagen før eller etter. I tillegg må jeg unngå å legge planer for torsdag, siden jeg vanligvis er mer utmattet dagen etter trening.

Du tenker kanskje at det høres ut som sofaen kan bli ganske slitt av all denne ladingen? Jeg har ganske mange andre puter i sofaen som tar av for slitasjen på sofaputene, så hittil har det gått bra. Helst ville jeg byttet ut den grå sofaen med en gul, men det får vente til jeg blir millionær. Jeg sliter tross alt ikke med hverken vond rygg eller liggesår, så denne får duge noen år til.

Og mens jeg sitter her og ligger her, kan jeg glede meg til kveldens tai chi-økt, som byr på velgjørende trening for balanse, god pust, mykere ledd, sterkere kjernemuskulatur og bedre koordinasjon. Uten at jeg blir svett og andpusten! Dette er investering i helsa for meg, men samtidig også noe som gir meg mye glede. Jeg får være i det gamle miljøet som jeg var en del av mens jeg var frisk og trente karate, og jeg møter mange hyggelige folk. 🙂

Bildene i dette innlegget viser utsikten fra Trondheim karateklubbs lokaler. Det øverste med de gamle trehusene er gata ved inngangen til klubben i Mellomla, mens det nederste viser utsikten fra treningslokalet. Du kjenner kanskje igjen Ilapia, det store kunstverket ved Fellskjøpet som jeg skrev om i innlegget Gigantmaleriet i Ila og skylapper

 

Utsikt til Ilapia fra Trondheim Karateklubbs lokaler

 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

14 kommentarer
    1. Det er nok vel investert tid å ligge på lading både før og etter slik at du klarer å dra på treninga.🤗👍🏻
      Nyt kvelden etter en fin treningsøkt.🤩

      1. Absolutt vel investert tid 🤗 Jeg ble “beskyldt” for å være blank på øynene og ikke se “helt i form” ut av en med-taichi-er, men jeg gjennomførte og hadde en super økt.

    2. glad you prepared and rested for your tai chi, especially as it’s something you enjoy and benefit from. Enjoy 🤗

      1. Grå sofa er et godt alternativ til gul 😉 Foreløpig omgir jeg meg med gule og beige puter og pledd i den grå sofaen. Funker det også 😀

    3. Det er nok greit å kunne planlegge når man skal ut på noe som er så viktig for en. Både før og etter. Selv ville jeg nok ha valgt å beholde den grå sofaen. Har en to seter og en treseter i svart skinn i stua, og ønsker meg en grå stoffsofa. Så er det sånn at det passer dårlig, når man har en firbent familiemedlem med sylskarpe klør 🙈 Håper torsdagen din blir god, klems 🤗

      1. Grå stoffsofa er veldig stilig og praktisk, men ikke når man har katt, nei. Du kan jo sette det på din egen ønskeliste til senere 🤗 Denne sofaen er veldig god å sitte i, men begynner å bli slitt. Den har til og med musemerker under en av putene, etter at sofaen stod ute i ei hagestue tidligere… 😀 Klemz

    4. Er nok viktig med god lading før og etter Thai Chi. Grå sofa er greit, for da kan du ha mange fargerike puter, slik du har 🙂 Kjenner meg godt igjen på bildene ja 😉

      1. Det ble ekstra mye god lading etterpå denne gangen 😀 Joda, liker den grå sofaen egentlig, og har jo mange gule puter, som kan skiftes ut med oransje på høsten og røde til jul 😀 Det at du kjenner deg igjen på bildene, betyr kanskje at du ville funnet frem til tai chi-treningen også? 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg