Min første nyttårstale

 

Jeg har aldri holdt nyttårstale før, men det er en første gang for alt. Betydningfulle mennesker får gjerne hjelp til å skrive talene sine. Min tale er intet unntak. Riktignok har jeg skrevet taler til brylluper, navnefester og konfirmasjoner tidligere, men en nyttårstale ville jeg neppe klart å skrive alene. Derfor overlot jeg jobben til en herremann som er flink med ord.

En tale skal jo gjerne utføres muntlig. Det ble derfor avgjort at det skulle tas et opptak av nyttårstalen. Viktigheten av denne medførte igjen at talen ble lagt ut på YouTube, noe som gjorde det mulig å legge ut nyttårstalen her i bloggen. Beklager at den kommer litt sent, men slik går det når taleforfatteren ikke fikk skrevet ferdig talen før nærmere solnedgang, og taleren ikke hadde klær og sminke klar før akkurat da filmteamet var klar med kamera.

Jeg er ikke så stor, ialle fall ikke spesielt høy, og derfor mer komfortabel med å stå når jeg skal snakke til mange mennesker. Da kan jeg bruke hele (lille) meg og føle meg både større og viktigere. Det medfører riktighet å anta at jeg som blogger ser mitt ansvar i sammenheng med nyttårstalen. Derfor vil du få mulighet for å bidra med dine tilføyelser og viktige, respektfulle ytringer i kommentarfeltet under.

Godt Nytt År!

Nyttårsfyrverkeri i Madrid via spansk tv
37 kommentarer

Siste innlegg