Noe jeg IKKE liker

Møll som har havnet i klisteret
Jeg liker IKKE møll!

Noe jeg IKKE liker er latterliggjøring, maktsyke mennesker, folk som ikke har respekt for andre, kvinner og menn som er sure og uforskammede, og unger som hyler.. Men vent litt! Siden dette er et innlegg etter en utfordring fra Utifriluft, må jeg bevege meg over i den delen av naturen som ikke handler om fremmedelementet mennesket.

Og da ender jeg opp i insektriket. Joda, jeg vet godt at alle insekter har sin misjon, er her for en grunn. Men det betyr vel ikke at jeg må like alle? Hjemme i Norge liker jeg våren best, da det ikke er så mange stikkende flygere rundt omkring. Jeg liker ikke mygg, knott, veps og klegg! I Spania er det mest møll og kakerlakker jeg ikke liker. Etter mørkets frembrudd lukker jeg det som lukkes kan og stenger dem ute, slik at de ikke skal bli lokket inn av lyset.

Her kan du lese et innlegg fra 2022 om da kakerlakken Karl kom på besøk
Og her er et innlegg fra 2021 om da jeg var samboer med møll i to måneder

Er det noen insekter du IKKE liker? Annet?

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

8 kommentarer
    1. Liker ikke edderkopper. Men er generelt lite glad i insekter som kravler og er mange… Orker ikke finne edderkopper for å ta bilder av heller, må finne noe annet jeg ikke liker… 😀

    2. Hehe skjønner deg godt, er litt redd for insekter selv også. Spesielt kanskje edderkopper! Jeg dreper dem aldri, men småhyler litt hver gang noen kommer fram og jeg må fange de i en kopp og bære de ut 😛 Ute prøver jeg å legge til rette for insektene, men inne vil jeg helst ikke ha for mange 😛

      1. Jeg liker heller ikke å drepe edderkopper, selv om de er ekle. De får flytte ut i det fri, der de hører hjemme, og helst til naboens område. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg