Positivt svar på koronatest

Koronatest

Positivt svar på koronatest, eller negativt svar på koronatest? Det var det store spørsmålet for et par kvelder siden. Vi har en koronasyk tenåring i hus, og siden min kjære samboer Bjørn hadde symptomer som sår hals og følte seg slapp og urven, tenkte vi at det var på tide å ta hver vår PCR-test for innlevering og sjekking. Bjørn hadde tatt tre hurtigtester i løpet av uka også, mens jeg blånektet snurring i nesa, siden jeg bare var hjemme likevel.

Bjørn fikk svar på sin test i sekstida på kvelden, og han kunne puste lettet ut siden den var negativ. Helsenorge.no glimret imidlertid med sitt fravær mht svar på min test, selv om vi hadde levert testene samtidig. Iderike og morsomme Bjørn spøkte med at de sikkert måtte fjerne matrester fra min spyttest før de kunne analysere den, og at dette naturligvis var grunnen til at det tok tid.

Da klokka passerte åtte, begynte vi å bli usikre på om den lange ventetiden kunne bety positivt svar. Nærmere ni kom det endelig melding om at svaret på min test var klart. Og til alt hell var det negativt. Det er svært sjelden jeg opplever negative svar som positive, men i koronasammenheng er vi vel alle glade for negative svar. Jeg hadde innstilt meg på at “jada, dette kan bli interessant”, men da har altså Covid-19 ikke klart å ta bolig i kroppen min. 

Om årsaken til dette er vaksine, diverse kosttilskudd, hygiene og forsiktighet, gode gener, eller rent tilfeldigheter, vites ikke. Og det får vi aldri svaret på heller. Men inntil videre er jeg “renvasket” og kan bevege meg ut i samfunnet igjen. 

Dere som leste innlegget Vi har fått korona i hus lurer kanskje på hvordan det går med korona-kid. Han har hatt feber, hostet og vært innesperret på et rom på 8 m² i ei hel uke nå. Han klager ikke, er veldig tålmodig, har selskap i dataspill og gitar og er glad for servering på rommet. Men blir nok veldig glad den dagen han endelig får slippe ut av cella si. For hans del håper jeg det blir veldig snart!

 

En av Bjørns negetive tester
21 kommentarer
    1. Kjempegodt å høre, og jeg krysser alt jeg har for at du berger unna!

      Selv var jeg til fastlegen og tok influensavaksine i dag. Min søster og jeg har blitt enige med personalet på sykehjemmet hvor moren min er om å vente med influensavaksinen. Hun fikk koronavaksinedose nr.3 for 2 uker siden, og ble slapp noen dager etter vaksinen. Derfor mente sykehjemslegen at hun burde vente.

      I stedet har min søster og jeg vaksinert oss med influensavaksinen slik at vi kan beskytte henne.

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk, Toril, både for gode ønsker og kryssing! ❤ Veldig snilt av dere å ta influensavaksinen for å beskytte moren deres! Jeg har aldri tatt influensavaksine, og kommer ikke til å gjøre det i år heller. Håper du har en super fredag 😊 God helg til deg og dere! ❤

      1. Tusen takk, Solliv, og takk på vegne av koronakid! ❤ Blir noen begrensninger når man får korona i hus, men det har etter forholdene gått bra med oss. Foreløpig i alle fall. 😊

      1. Jeg tenkte at hvis jeg får korona, så skal jeg klare det også, men jeg er veldig glad for at jeg slapp! 😊 God helg-klem til deg ❤

    2. Da jeg så overskriften så trodde jeg du hadde fått påvist covid. Bent og Erna sa jo for et par måneder siden at alle vil få covid før eller siden. Tenkt så kjekt om alle bare kunne bli immune og alt maset hadde opphørt. En fin drøm. Riktig god helg til deg og dine, fint at dere er friske iht farlige basselusker og virus 🌹

      1. Ja, den overskrifta var nok litt lur. Den bare poppet ut på tastaturet. 😁 Sa de at alle vil få Covid-19? Jøss, da har de ikke tatt med meg i beregningen, for jeg skal ikke ha dette viruset! Men, veldig kjekt om alle ble immune og alt styret var overstått, ja! En vakker dag… ❤ Tusen takk, og god helg til deg og dine 😊😊😊

      1. Tusen takk, Natheless 😊 Nå tror jeg sannelig den syke er litt bedre, så da blir helga ekstra god for oss alle. God helg til deg! 😊❤😊

      1. Ja, vi er nok ganske heldige 😊 Jeg hører flere lyder fra cella til korona-kid nå, og det tyder på at han snart er klar for å bryte seg ut 😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg