Prinsessesko eller flyvertinnesko?

Skal jeg velge prinsessesko eller flyvertinnesko?

I dag er det to uker igjen til bryllupet i Irland. Jeg har konferert litt med venninna mi i Irland, som er mor til bruden. Brylluper der er visst ganske formelle, og da tenker jeg at det er på sin plass å være pent kledd. Jeg har funnet frem kjolen jeg hadde i min søster Toves bryllup for ni år siden og prøvd den på. Den var i overkant trang, men det gikk fint å stå i den. Jeg er imidlertid litt skeptisk til hvordan det blir å sitte i den… Det er jo meningen at man skal sitte og spise, og samtidig puste. Det gjenstår å se. Men det blir morgendagens problem. Nå lurer jeg på hvilke sko jeg skal ha på i bryllupet. Prinsessesko eller flyvertinnesko. Hva synes du?

Det var greit med de hvite prinsesseskoene da jeg var forlover til søstera mi, men nå lurer jeg på om kanskje flyvertinneskoene er mer “safe”? Samtidig har jeg kanskje lov til å skille meg ut siden jeg er gjest fra et annet land? Men så er det dette med at man ikke skal være flottere enn eller konkurrere med bruden, og det får da være måte på overforbruk av bling-bling-diamanter!

Den observante vil sannsynligvis har lagt merke til at kjolen er krøllete. Jeg synes det kler meg å være litt krøllete… Men “not to worry”! Jeg har strykejern.

 

Bling-bling? Eller “safe”?
Bling-bling på øverste del av kjolen.

 

Brudens fornavn har en litt spesiell historie. Min irske venninne Mary og jeg bodde i England på samme tid. Vi møttes på karatetrening og ble etter hvert gode venninner. Vi fartet mye rundt sammen. Hvis folk så bare en av oss, pleide de å spørre “where’s the other half”. Mary ble med over Nordsjøen til Norge da jeg skulle flytte hjem. Da jeg fikk meg sommerjobb, var det min søster Tove som tok med Mary rundt. Mary likte navnet Tove så godt at da hun noen år senere fødte en datter i Irland, endte hun opp med å kalle dattera si Tove. Det hører også med til historien at irske Tove ikke var spesielt fornøyd med navnet sitt, siden ingen i Irland klarte å uttale det riktig.

Her finner du det forrige innlegget om bryllupet: Hurra, det blir bryllup i Irland!

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

28 kommentarer
    1. Oh gosh, I don’t want to comment on shoes for other people; I have enough to deal with at home. But I shall 😁. You’ll be unsurprised that I prefer the bling (and of course Juliana votes bling). I don’t think they could be accused as an attempt to outdo the bride but I have the perfect defence. The brand name of Agape is very appropriate for a wedding, if you know your Greek. More appropriate than, say, a dress with EROS emblazoned on it.

          1. Immediately after posting, I scrolled up and it appeared to say “surprised” rather than “unsurprised”, so I thought “Damn, I have to clarify what I posted”. Now, it says “unsurprised” as I always intended. Perhaps my phone got confused while translating the Norwegian into English.

            I would always have encouraged the glitzy look; I often scroll the shoes website first and point out the type I know she likes to save her time. If needed, I could probably return from a department store, say, if she phoned to say she’s stuck in a lift naked, with everything that she’d be happy to wear going out somewhere. I might wonder how come she ended up stuck in a lift naked, though.

            1. It sounds as if you have a very unreliable phone 😀

              I love the expression “glitzy look”. Thanks for teaching me such a useful word, Boyd! Moreover, it sounds very useful for your wife to have such a skilled personal shopper! I find it hard to imagine she’d ever end up naked in a lift, but then again I keep forgetting you have a very vivid imagination, hihi 😉

      1. Of course you need to comment! I would consider anything else madness 😁 Oh, and the Greek course I attended in 1986 was too short for learning the true meaning of Agape, but you made me google it! So now I know 😉 And I was actually quite shocked to learn that you prefer the bling shoes. Must be the influence your wife has over you! Hahaha, I definitely wouldn’t wear a dress with the inscription “eros” on it as it would attract too many guys. I’m not sure I could handle it! 🤗

        1. It’s nice (though tiring, I imagine) having to beat them off with a stick. If I wore a T-shirt with some “come and get it, ladies” message, the laughter would hurt my ears (and ego). Besides, in the UK there are the Advertising Standards Authority and the Trade Descriptions Act that I would fall foul of.

          1. Come to think of it, I’d probably quite enjoy making use of that stick. Your imagination may be vivid, my imagination, however, can at times get out of control as that of a fighting spirit. Anyway, you no longer need to take the UK authorities into consideration when it comes to standards like that 😀

      1. Oi, jeg gir meg ende over… Kjøpte nettopp de svarte fordi jeg tenkte prinsesseskoene ble i overkant vågale… Og nå stemmer alle på prinsessesko! 🥰

    2. Ta de skoene som sitter best på foten du Kari!
      Mange timer i høye hæler er vel ikke du vant til lenger heller? Og nye sko er kanskje ikke så smart?
      Lekker kjole forresten!
      Litt bling må det vel være lov å ha i bryllup! 🥰🥰

      1. Jeg prøvde å gå med en av hver i dag, og de er omtrent like vonde, eller gode, etter som… 😁 Nei, har aldri vært vant til høye hæler, med unntak av platåsko 😉 Trodde kanskje bling var litt “ut”? Men artig hvis jeg kan bruke kjolen fra Toves bryllup i Toves bryllup 😀

    3. Bryllup skal jo være litt bling, spør du meg. Men begge parene er greie, så du får kanskje elle mellom dem? Blåfargen på kjolen forresten, synes jeg er nydelig.

      1. Fff, dette er utrolig vanskelig. Må kanskje ta med begge parene, og se an hva de andre gjestene har på… Eller ta svarte i kirka og bling på festen… 😀 Blåfargen på kjolen er faktisk lilla, eller kanskje blå-lilla, men er enig i at den er flott 🙂

    4. Jeg vil tro kjolen er en finkjole siden du skal i bryllup, så definitivt blingskoene.🤩🥰👌🏻

      1. Jeg trodde at alle ville mene at jeg skulle bruke de svarte skoene, så dette er sannelig overraskende 😀 Hjertelig takk! ❤️ Når det kommer til stykket, klarer jeg sikkert ikke å la være å være litt klovn likevel 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg