Reiste fra vinter til sommer

Denne utsikten møtte meg da jeg kom i går

Jeg ble så svimmel at jeg holdt på å falle i bakken. Stod opp halv to i natt for å ta imot jentene. Jeg hadde hatt en lang reisedag selv, og i tillegg vært ute og handlet mat til de skulle komme. Da det ikke hjalp å lene seg inntil veggen, tok jeg med svimmelheten min og fant senga igjen. Men det gikk helt fint, for jentene har vært her før, er kjent, og i en svusj var senger redd opp og det gikk ikke lang tid før alle sov søtt. 🤗 Vi hadde reist fra vinter i Trondheim, Drammen og Oslo til sommer i Spania. 🤩

Jeg rakk å få med meg siste rest av solnedgangen

Det var 19 plussgrader på terrassen da jeg våknet. Nå midt på dagen er det 23 i skyggen. Det første jeg gjorde etter oppstandelsen, var å tappe tom varmtvannsberederene. Det har stått tomt i leiligheten en stund, og da kan det ha utviklet seg legionella i vanntankene. Sjansen er liten, men jeg har opplevd det tidligere. Ikke her i Spania, men i huset vi bodde i på Heimdal. Det ble masse styr, og dyrt, men alt ble heldigvis dekt av forsikringen, siden elektrisetsverket var ansvarlig for det jeg i ettertid har omtalt som “trafoskandalen”.

Det er alltid et eller annet å ordne ut i når jeg er her nede. Jeg var spent på hva som ventet meg denne gangen. Det meste ser ut til være i orden. Wifi virker ikke, men det skal visstnok komme i orden om et par timer. Litt styr ble dette også, men det er greit med alt som det fins en løsning på.

Jeg oppdaget sopp på alt av kjøkkenredskaper i gummi. De har jeg nå satt på vask i oppvaskmaskina, og i tillegg vasket gjeldende skuff i klorvann. Puh!  Veldig greit med en hviledag for å gjøre ingenting, ja. 😂

Husker du at jeg skrev om min redsel for å miste kofferten på reise? Du finner innlegget her: Kofferter på avveie. Vanligvis tar jeg helst med en liten koffert ombord, for å unngå at kofferten kommer på avveie, men i går sjekket jeg inn en stor koffert. Tror du den kom ut på rullebånd 35 sammen med de andre koffertene fra samme fly? Nope. Men jeg har vært ute en vinterdag før og gikk for å sjekke noen andre rullebånd, som man må gå gjennom en sluse for å komme til. Der har det nemlig kommet kofferter fra norske fly tidligere. Og der lå den og ventet på meg på bånd 31, gitt! 😁

Kofferten lå på et annet bånd

Men NÅ venter solstolen og sola ute på terrassen! Jentene har smurt seg baguetter og dratt på stranda. For en herlig dag! 💛

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

 

16 kommentarer

Siste innlegg