Skrape i lakken

Verkstedmannen kjører av gårde med bilen min

Jeg klarte å lage ei stygg skrape i lakken og samtidig litt bulkings langs med den ene bakdøra på min “sunset orange”. Det var så totalt unødvendig. Normalt ser jeg meg godt for i den trange garasjen, men naboen kom i veien, og plutselig var det gjort. Du kan lese mer om hva som skjedde denne ulykkesdagen i innlegget En unødvendig krasj, som for øvrig er den samme dagen jeg skulle møte bloggeren Nina

Verkstedmannen tegnet et kryss på skadestedet…

Forsikringsbyrået som jeg har i Spania, er bra. De var veldig hjelpsomme og på tilbudssiden da jeg skrev til dem og forklarte hva som hadde skjedd. Jeg skulle få dekt alt og i tillegg få en courtesy car (gratis leiebil). Egenandel på reparasjon er på 300 euro. Jeg måtte bare si fra når jeg var i Spania igjen, så kunne de bestille time på et verksted de bruker til slike skader. Evt. kunne jeg velge et annet verksted. 

En snerten Fiat til meg som en “courtesy car”.

Jeg kontaktet forsikringsbyrået i god tid før jeg skulle til Spania igjen. Dessverre var det ikke ledig tid på verkstedet før påske, men mandag 10. kunne de komme og hente min bil og samtidig levere leiebilen. Mandag 2. påskedag er forresten ikke helligdag i Spania. Takk og pris for alt stresset og styret jeg slipper siden alt blir ordnet for meg. Jeg så for meg at jeg måtte kjøre hit og dit, lete, kanskje krangle litt, og helt sikkert bli helt utslitt og utslått. Er så glad for at jeg tok feil, og at verkstedmannen kom til avtalt tid.

Han var i tillegg både kjekk, forståelsesfull, hjelpsom og blid, og stilte gladelig opp på bilde. Jeg lurer på om dette er en strategi spanjolene har… Å sende slike kjekke unge menn med snille øyne, for at vi damer skal si ja og takk til alt, og bare skrive under på alle papirer de legger frem for oss. 😀

Den eneste bekymringen jeg har nå, er om bilen min blir ferdig til jeg skal reise. Jeg vil gjerne parkere den trygt inne i garasjen før avreise. Dessuten trenger jeg å koble fra batteriet, sånn at den ikke går tom for strøm til jeg skal nedover neste gang.

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

12 kommentarer
      1. Ja, det går nok bra, og siden han snakket bare bittelitt engelsk, måtte jeg prøve bittelitt av spansken min. Dessuten ser man jo litt ut fra kroppsspråk også 🙂 Han mente jeg kunne ta bilde av oss sammen, med tommelen opp, men mitt trøtte tryne skled av under fremkalling 😁

      1. Jeg har bekymret meg mye for hvordan dette skal gå, men det løser seg. Fikk en mail fra verkstedet i kveldinga, og hjelp av ei venninne til å oversette fra spansk. Ser positivt ut. 🙂

      1. Jeg hadde sannsynligvis ikke trengt å bekymre meg, og det hjelper jo uansett ikke å bekymre seg 😉 Håper du har rett! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg