Smaken av lykke

Smaken av lykke i en kopp te

Hva bringer frem smaken av lykke hos deg? Hvis du skulle bestemme selv hva det er som bringer frem lykkefølelse, hva skulle det være? Kanskje noe som er lett tilgjengelig, lett oppnåelig, mulig å få ofte? Det trenger ikke være noe stort og flott, heller ikke noe som er “sjelden vare”. Kanskje noe du drikker eller spiser?

Jeg merker med meg selv at jeg får en følelse av lykke når jeg kan sette meg ned med en god kopp te. Gjerne for meg selv i sofakroken. Da kjenner jeg hvor heldig jeg er som har det fredelig, varmt og godt, kan tenke på dagen som ligger foran meg uten å være redd eller engste meg for noe. Jeg prøver å glede meg over de små tingene, sette pris på det jeg er og har, ikke fokusere på det jeg kunne vært eller hatt. Det gir meg smak av lykke.

Dagens første tekopp var spesielt god i dag. Dette er en type te som jeg ikke har fått tak i på flere år. Av den enkle grunnen at jeg kun har kjøpt den når jeg har vært i Irland, og det skjer jo ikke hvert år at jeg kommer meg dit. Noen ganger har min gode venninne Mary sendt meg te-pakker fra Irland. Men ellers oppdaget jeg også at de selger min ultimate te-favoritt her i Trondheim, nemlig PG tips, som jeg tidligere har hamstret med meg når jeg har vært i England eller Spania. Da jeg oppdaget muligheten for å bestille den irske teen Barry’s Tea via nettshopping, gikk jeg nesten av hengslene. For en mulighet, for en lykke! 😀 

Etter at jeg ble god på nettshopping, har en helt ny verden åpnet seg for meg. Det var da jeg satt og tastet inn min forrige bestilling av kosttilskudd fra USA, jeg oppdaget at de selger Barry’s Tea på nettbutikken også. Denne er supergod! Om du kommer forbi, skal du gjerne få stikke innom på en kopp te. Jeg har andre tetyper også, bl.a. disse jeg skrev om i innlegget Pakken fra Japan. Det er fint å kjenne smaken av lykke når man har det hyggelig sammen med andre også. 🙂 

En annen grunn til at jeg har smaken av lykke langt fremme på tunga i dag, er at jeg kom meg på tai chi-trening i går kveld. Etter å ha vært sofavokter i horisontal stilling mesteparten av de tre forrige dagene, var det godt å nyte godt av oppladet energi igjen. Både for å få rørt litt på de ubrukte kroppsdelene, og for å være sosial med trivelige folk. Dobbel lykke!

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake! 🙂 

 

Smaken av lykke x 120
22 kommentarer
    1. Smaken av lykke kan være så mangt, en solstråle inn vinduet, et blikk på en fin rose, tanken på vår og sommer. JEg føler jeg smaker på lykken ofte og det er jeg så takknemlig for ❤

      Godt at du kjenner på den også og en GOD kopp te i sofakroken er en god smak av lykke 🥰

      1. Det er så sant, så sant, og takknemlighet er godt for en selv ❤😊 Tviler ikke et sekund på at du er god på smaker av lykken ❤ Tenk så lykkelig jeg må være som drikker te nesten hele dagen! 😀

    2. Åh..jeg kjenner smaken av lykke rett som det er..og det er de små tingene som bringer den frem.. Lukta av nytrakta kaffe om mårran – og deretter nyte den første koppen i ro og fred..sola i ansiktet.. (u)vær & vind..å stå på en fjelltopp og føle friheta.. Juppz…mye lykkesmak her ❤️
      Flott at du kom deg på trening, forresten..skjønner godt lykken etter det 😊

      1. Herlig å kjenne så mye smak av lykke! Blir jo ekstra mye når man vet å verdsette de små tingene også ❤️ Åååh, ja, veldig godt å stå på en fjelltopp og kjenne på frihetsfølelse! 😀 Og med aktivitet slippes det løs masse lykkefølelse 😉

    3. Det er akkurat disse små tingene som er smaken av lykke for meg også.🥰
      Har nettopp drukket en god kopp the, sittende i godstolen, og sett film ☺️
      Får smake den teen neste gang jeg kommer 😘😀

      1. Så herlig. Ja, tror du er god på å verdsette de små tingene i livet ❤️ Klart du må få smake den teen neste gang! 😀

    4. Smaken av lykke for meg er nok den aller første koppen med sterk og god kaffe, helst i en Mummikopp eller en Lykkekopp. Så kan det også være koppen med te på kvelden 🥰

      1. Nå ser jeg for meg deg med Mummikoppen (rosa?) med Vinja svinsende omkring! 🥰 Lykkekaffe om morgenen og lykkete til kvelds 😊

    5. Smaken av lykke er nok den første kopp med kaffe og en dæsj melk i, om morgenen 🙂

      Og etter en tur ute er det alltid godt med en kopp te – og spesielt denne nye jeg har oppdaget: INGEFÆR MED HONNING – pulverte! Gud bedre den er lykke!
      Ellers er det små ting og gode smaker 🙂

      1. Høres ut som du vet å sette pris på morgenkaffen din 😊 Herlig! Ingefærte høres godt ut. Sikkert sunt også. Fins den uten honning, tro? “Små ting og gode smaker” høres ut som en fin kombinasjon 😉

    6. Ja den finnes MED og UTEN honning 🙂 Jeg bare elsker den teen i pulverform 🙂 Jeg har kjøpt te på MENY men har også funnet den på KIWI 🙂

    7. I’m so delighted that you can now order Barry’s Tea online and I see you have stocked up with a few boxes 😄 enjoy your daily cuppa…and many a cup we have enjoyed together. 🤗 Tea would still be our main drink here, and I always seem to be at the shop buying it as we get through so much. Yes, the simple things in life are the best, as you say, the first morning cuppa, we don’t need to be chasing happiness, it’s there for us daily to enjoy. 🥰

      1. So am I! 😀 However, these boxes will only last a few weeks, depending on whether I vary my teas or not, hehe 😀 I will be thinking about you every time I open the Barry’s Tea box now 🤗 I told Bjørn that Kevin always brings you a cuppa to the bedroom in the morning, and how nice that is. Since then he’s always brought me a cuppa to the bedroom when he does not need to get up early to go to work 🤗 Yes, surely, it’s better for ourselves if we are able to see happiness in the little things. 🥰

        1. Ah so lovely that Bjorn brings you in the tea when he can 🤗🥰 first cup in the morning is my favourite 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg