Tai chi i Benalmádena

Introduksjon til tai chi i Parque de la Paloma med Claudio Lastore

Det dukket opp en mulighet for å være med på en gratis time i tai chi her i Spania, nærmere bestemt i Benalmádena i Malaga. Jeg kastet meg selvsagt med i dansen, og fikk også med meg to av mine spanske naboer. Mester Claudio Lastore er italiensk, men snakker også spansk og engelsk, noe som bidro til at jeg lærte noen nye spanske ord. 😀

Siden dette var en nybegynnertime, ble det mye informasjon om hva tai chi er, bakgrunnen og hvordan bevegelsene fungerer. Nyttig for de som ikke har prøvd tai chi tidligere, men også greit med repetisjon for meg. Men vi ble stillestående mesteparten av tiden (vondt i hofter og rygg!) og det ble for lite utprøving, etter min smak. Siden jeg har holdt på med tai chi i ca fem år, spurte jeg om han også planla videregående kurs. Da fikk jeg til svar at jeg kunne få privattimer. Tja, vi får se. 

Om dette blir et tilbud om tai chi og qi gong i nærområdet mitt her i Spania fremover, kan jeg kanskje være med på noen timer når jeg er her nede. Man betaler hver gang man møter opp, og det er jo praktisk for en som meg som bare er her i noen uker i året.

Treningen foregikk i nydelige omgivelser under trærne i parken Parque de la Paloma. Jeg har skrevet om parken flere ganger tidligere. Her et innlegg med bilder fra et tidligere besøk, og disse bildene er fra området hvor vi gjorde tai chi-øvelser: Ansikter på bakken 

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

8 kommentarer
          1. Mange av de samme prinsippene som i yogabrukes også i tai chi. Yoga funket ikke for meg, da det ble for “slitsomt” for musklene i min ME-syke kropp, mens tai chi-bevegelsene var rolige og uten bruk av krefter. Men supert at du liker yoga, for det er virkelig bra for kropp og sjel, ja. 🙂

      1. Ja, kan bli litt kjedelig om man ikke får utbytte av aktiviteten. Men følelsen av flow og gode bevegelser for kroppen er aller viktigst. 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg