Tålte jeg en bitteliten tur?

Hansbakkfjæra (foto Kari)

Planen var å sitte og ligge mest mulig i dag. Hvile, lade batterier og være i ro, slik at jeg  klarer halvannen time med jobbing på voksenopplæringen i tillegg til tai chi til uka. Men været var så fint, og jeg kikket misunnelig ut stuevinduet på alle som var ute og gikk søndagstur. Ung og gammel, alene eller i flokk, med hunder og barnevogner. Tålte jeg en bitteliten tur? Det var bare én måte å finne ut det på!

Samboeren min Bjørn har hatt en prolaps el.l. i ryggen etter forrige helgs tur til Plantasjen for å kjøpe juletre. Ryggen hans kollapset da han skulle løfte den nye shoppingstolen min inn i bagasjerommet på bilen. Etter dette har han hatt store smerter og knapt klart å forflytte seg. Bjørn kunne også trenge en bitteliten tur, for å sjekke ryggen. Slik ble det til at jeg trillet ned til Hansbakkfjæra på Elvira, mens Bjørn gikk i mye roligere tempo enn til vanlig nedover.

Link til innlegget om turen til Plantasjen: Julegaven fra NAV.

Hansbakkfjæra (foto Kari)
Gråmåsen i Hansbakkfjæra (foto Kari)
Utsikt ned mot Tømmerstranda (foto Kari)
Tømmerstranda, hvor jeg pleier å vinterbade (foto Kari)
På Tømmerstranda med Elvira (foto Kari)

Tålte jeg den bittelille turen? Det er aldri godt å vite, siden utmattelse og andre ME-symptomer kommer forsinket. Noen ganger flere timer etter at jeg har vært sosial eller i aktivitet, andre ganger merker jeg ikke forverringen før dagen etter. Derfor er det så vanskelig å vite hvor grensen går, når jeg bør avslutte aktivitet og gå over i hvile. Man må bare gjøre det man tenker er lurt ut fra erfaring.

Måsene på stolpene på Tømmerstranda (foto Kari)

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

Link til blogginnlegg på Facebook.
Link til innlegg på Instagram (story).

20 kommentarer
    1. Uffda , så dumt at samboeren har ødelagt ryggen sin. Det hørtes ikke godt ut 😒
      Jeg håper dere begge hadde godt av en liten luftetur i dag, og at du klarer oppgavene du har til uka 🥰

      1. Ja, det var ett sekunds ubetenksomhet… Som har medført store smerter, men heldigvis går det bedre med han nå. Lufteturen var god, og jeg er litt spent på hvordan det går de neste par dagene… 🤗

      1. Tusen takk, Frodith 🥰 Fikk i alle fall masse luft! Fff, ikke så greit som jeg hadde håpet, men satser på tipp tipp undervisningsform fra 11 til 12.30 i morgen 😀

      1. Jeg fikk litt hardere medfart enn forventet, men satser på “comeback” i morgen. Forhåpentligvis blir det det for samboeren også. Takk-takk, og returklem til deg i varmen 🙂

      1. Tusen takk, Margrethe 🙂 Ble nok litt feber og sofa, men jeg kommer meg igjen, og Bjørn restituerer også 😀 Returklemmer 🥰

    2. Utrolig flotte bilder da Kari! Håper hverken du eller Bjørn får varig men av turen. Var ute en tur selv igår, og det straffer seg dessverre idag. Men sånn er det nå en gang med oss ME-syke.
      Måtte få politiet til å avslutte en fest i nabolaget også inatt, så det hjalp heller ikke på formen. Neste helg blir det hytta og stille sus fra skogen og litt fuglesang.
      God bedring til dere begge to.

      1. Tusen takk, hyggelig at du likte bildene! 🙂 Det gikk ikke så bra som “planlagt”, så jeg må nok revurdere søndagsturer fremover. Bjørn tåler faktisk bedre å gå enn å sitte, men smerter gjør utmattet. Det vet vi jo mye om. Håper turen din i går var fin, til tross for straffen. Og dårlig søvn hjelper ikke, nei. God tur til hytta neste helg! 🥰

      1. Takk 🥰 Han kjenner liten eller ingen fremgang, så dette tar nok tid. Jeg fikset turen supert, men sofaen ble min venn etterpå 😀 God mandag til deg!

    3. Så flotte bilder, og fin tur. Leit å høre at det ble litt for mye likevel. Skjønner godt at du får lyst på en tur ut 😳
      Håper du klarer jobben i dag, for det trenger du ❤️
      God bedring til Bjørn også. Gode klemmer 🥰

      1. Takk-takk! 🥰 Tenk, så mange turer jeg skulle tatt om ikke den dumme kroppen hadde satt på bremsene hele tiden! 😳 Og det ble jobbings i dag, juhu! 😀 Klem til deg

    4. Nice Sunday pics 😊 hope Bjorn gets better soon. Injuries to the back can be severe and take time to heal. Wishing him a speedy recovery 🤗

      1. Thanks, Mary 🥰 Looks like it’s going to take a while until his back heals. It has been troubling him since he was young and worked in a shale quarry.

    5. Så mange flotte bilder fra turen og det fine været 🥰 Håper ikke du ble helt slått ut etter turen. Masse god bedring til Bjørn. Ønsker dere begge en fin mandag, klem 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Ble dessverre ganske slått ut, men da er det godt å ha muligheten til å bare slappe av resten av dagen og kvelden i alle fall. Takk fra Bjørn 😀 Fin mandag kveld til deg! 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg