Testing av overdosen

De siste blodprøvene mine, fra juni 2022

To av de siste blogginnleggene mine har dreid seg om testing av Covid 19. For ikke lenge siden har jeg også hatt testing av overdosen som jeg har gått på de siste seks månedene. Jeg har gått på “høydose B1”, som er mange ganger mer enn hva som er anbefalt vitamin B1 per dag. Pga. alle kosttilskuddene jeg skulle ta i denne forbindelsen, tok jeg blodprøver før jeg startet med pille-cocktaileen. Og nå har jeg tatt nye blodprøver og fått prøveresultatene.

I desember skrev jeg om min pille-cocktail i dette innlegget: Kosttilskudd for bedring av ME. Det handler om alle de ulike tilskuddene jeg tar, og håpet om at de kan bidra til at jeg blir friskere. Dessverre har jeg ikke blitt tryllet frisk, men jeg merker bedring i forhold til utholdenhet mentalt. Jeg klarer f.eks. å sitte ved en skjerm og konsentrere meg lenger enn jeg gjorde før, og jeg blir ikke like raskt utmattet i hodet av å snakke eller bruke hjernecellene.

Men fysisk er jeg nok ikke friskere, som var det store håpet. Jeg har fulgt med i grupper hvor flere prøver ut høydose B1, og innimellom plukker jeg opp noen tips som jeg vil teste ut selv. Nå har jeg økt dosen med B1 til det firedobbelte av hva jeg først startet med. Anbefalt dose av B1 er 3 – 4 mg per dag. Jeg tar nå 1200 mg.

Den siste økningen foretok jeg for tre uker siden. Jeg har også faset ut et kosttilskudd som heter glutation til fordel for NAC. Noen av de som går på høydose B1, forteller at kroppen deres responderer bedre på NAC, og da ville jeg også prøve den.

For noen dager siden hadde jeg en telefonsamtale med fastlegen min om resultatet av de siste blodprøvene. Hun var svært fornøyd. Sa at prøveneresultatene var strålende. Nyrefunksjon og stoffskifte var også bra, og blodsukkeret bedre enn tidligere. Jeg var spesielt spent på kalium, magnesium, B1 og B12. Alle lå fint i øvre sjikt av grenseverdiene. Folsyre (B9) var derimot kjempehøy, sa hun, og hun anbefalte meg å redusere inntak av dette. Folsyreverdiene var for høye til at de var målbare.

Siden folsyre er med på å hjelpe opptaket av B12, tror jeg ikke det er lurt å kutte helt, men i stedet for å ta tilskuddet jeg har med både B12 og folsyre hver dag,  kan jeg kanskje ta det tre dager i uka i stedet. Og finne meg et B12-tilskudd uten folsyre å ta de resterende dagene. Jeg vet jo ikke om dette blir bra, men tenker at det umulig kan bli så veldig feil.

Uansett fikk jeg ingen pekefinger om at blodprøveresultatene viste noe alarmerende, så da fortsetter jeg med tilskuddene som før. Jeg har enda håp om at pille-cocktailen skal gjøre en forskjell, og at cellene i kroppen min med deres hjelp skal begynne å produsere mer energi og gjøre meg i stand til å klare mer, på sikt.

 

Stadig nye pakker med kosttilskudd i posten

 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner også blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂 

11 kommentarer
    1. For det første så er B vitaminer vannløselige så det er ikke farlig å ta, og anbefalt dose i Norge er veldig lav. Bruker du Probiotika, det er nok vesentlig for å bli frisk nesten uansett sykdom. Masse lykke til.

      1. Ja, leste at siden B-vitaminer er vannløselige, og at det derfor ikke er farlig å overdosere (Er usikker på om det også gjelder B9). Legen var likevel skeptisk, så det var greit å se at blodprøvene ikke ga påfyll til skepsisen hennes. Jeg brukte en veldig god probiotika før, som jeg ikke får tak i hjemme i Norge lenger. Fikk anbefalt en type her i Spania nå, som jeg har begynt å ta, og merker faktisk at jeg trenger mindre medisiner for tarmsykdommen. 🙂

    2. Veldig spennende!🤗
      Legen min på Balderklinikken er veldig opptatt av at alle vitaminnivåer skal ligge over midten av referanseområdene, særlig i forbindelse med stoffskifteproblematikk. Det kan godt hende det er slik for deg og din helse også. Det er hvertfall ingen bakdel å ha alle vitaminnivåer i orden.😊
      Jeg skal få nye resultater i morgen, så jeg er også spent på hva de viser.😅

      1. Ja, det er faktisk ganske spennende å få resultater på blodprøver som kan gi noen tips om hvordan det ligger an i kroppen. Jeg har vært et par runder på Balderklinikken tidligere. De utelukket både det ene og det andre, men fant ikke noe eksepsjonelt feil med kroppsmaskineriet Kari. Det er noe med at det er lurt å ha verdier over midten av referanseområdene, ja, og spesielt mht enkelte vitaminer og mineraler. Jeg husker ikke hvilke som gjelder for meg (pga ME), men i alle fall B12. Masse lykke til med dine resultater i morgen!!! 🤗

    3. Så spennende å få noen svar. Det hadde vært så flott om du fikk bedre energi totalt sett. Og tenk om du kunne være med å finne en løsning på gåten for oss alle 😀
      Du er tøff som tester ut slikt.
      Nå har jeg fått svar om at boka er på vei i posten til meg også 😉☺️

      1. Ja, kjempespennende! Ingen overraskelser, men det visste jeg jo ikke før jeg fikk høre prøvesvarene. Det hadde vært skikkelig kult om dette prosjektet kan føre til at flere kan ha utbytte og bli bedre! Det ville jeg blitt kjempeglad for! 😊 Flott at boka er på vei med Posten til deg! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg