Triathlon gjennomført

Det var såvidt jeg våget meg ut, for på Hitra fins det mye flått!

 

For tre dager siden skrev jeg at jeg skulle delta på triathlon. Det ble gjennomført med glans, og jeg er kjempefornøyd med tiden. Om du ikke fikk med deg blogginnlegget der jeg beskrev de tre planlagte triathlon-øvelsene, finner du det her: Triathlon i helga.

For de som er usikker på rekkefølgen av triathlon-lekene på Hitra, kan jeg røpe at det ikke er svømming, sykling, løping, men bilkjøring, hyttetur, grilling. Dette er noe alle vi som bor i Trondheim, er inneforstått med, men naturligvis er det ingen selvfølge for utenforstående. Derfor greit med en presisering.

 

Vi starter første etappe
Både GPS og skilt peker mot venstre
Endelig ute av Hitratunellen. 5700 meter kombinert med kjøring under havoverflaten er skummelt!
Nesten fremme på hytta

 

Som planlagt startet første etappe klokka 12.00. Etter vel gjennomført biltur, med Bjørn bak rattet, fulgte del to, altså hytteturen, som var hovedaktiviteten. Denne delen tok noe lenger tid enn planlagt. Siden de andre deltakerene var godt forberedt, og la ganske mye innsats i gjennomføringen, tok jeg en sjefsavgjørelse og forlenget hytteturen med en dag ekstra. Noe Bjørns konkurranseinstinkt likte svært godt. De andre spilte også med, både på ulike strengeinstrumenter og med sangstemme og kreativitet. Peter, Einar og Marianne hadde uansett planlagt å bruke tre dager på sin triathlon, så da var det ikke mer enn rett og rimelig at Bjørn og jeg fikk bruke to dager. 

Den siste triathlondelen, grilling, kom jeg i mål med uten for store anstrengelser. Jeg har etter hvert fått for vane å flyte med, og med noe energigivende drikke underveis, gikk dette egentlig ganske av seg selv. Peter hadde forberedt en forrett som er en hyttetur verdig, nemlig gravet Hitra-hjort servert med tyttebærrømme, syltet rødløk og flatbrød. Einar var drinkmester og pådekker, Marianne kuttet salat og hjalpe Peter med å lage hjemmelaget  rabarbrakompott. Her tok forresten jeg også litt ansvar og avgjorde hvor mye sukker vekta viste og la inn en anbefaling om hvor mye potetmel som skulle til. Bjørn tok hovedansvaret i grilletappen. Med krydring innledningsvis og deretter påfølgende grilling an kjøtt og grønt.

 

Gravet Hitra-hjort med tilbehør
Strikking og vedfyring som oppvarming
Forberedelser til grillmåltidet
Hele folket i arbeid, mens jeg nyter det hele fra en god stol 😀

 

Når himmelen er grå, går det an å lage seg en erstatningsblå himmel av plast! Da slipper man også regndråper på grillmaten. Slik jeg antok i forrige blogginnlegg, var det gubbene som tok ansvaret for grillinga. Dvs. egentlig bare Bjørn, for de to andre bidro mest med godt humør. 

 

Grilling og tulling
Foto av fotograf som fotograferer
Grillmester Bjørn
Vakre Frøya trives på Hitra
Bjørn og Peter byttelåner instrument
Kveldskonsert. Kreativ spilling og vakker sang. Noen måtte være publikum, og jeg meldte meg frivillig.
Marianne ville lære seg å spille bass. Da hun dundret “Bæ, bæ, lille lam” på bassen med stor innlevelse, fant jeg det lurt å legge inn årene.


Jeg burdet selvsagt ha skrevet og gitt deg en oppdatering av hvordan det gikk med helgas triathlon-øvelser for lenge siden, men siden jeg har vært uten nett på denne avkroken på Hitra, har det vært umulig. Det ble desto mer tid til moro med fine folk. Noe ekstra restitusjon har også vært påkrevet, men i morgen kommer det et nytt innlegg fra Hitra-turen, om en spesielt fin dag. 🙂 

 

Vakre farger etter solnedgangen på pinseaften
Utsiktsbenken

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner også blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link

10 kommentarer
    1. Vel gjennomført triatlon!👏🏻👍🏻
      Det ser ut til at dere gjennomførte med stil også.🤗 Den himmelen der var jo bare magisk!🤩
      Restitusjon etter slike anstrengelser er også svært viktig.😊👍🏻

      1. Takk, dette var triathlon etter min smak. Mye glede og lite svette 😀 Ja, himmelen var helt magisk. Jeg måtte bare ut og forevige den! 😊👍🏻 Restitusjon på gang! 😉

    2. Virke som konkurransen ble gjennomført med glans! Trur dåkker hadd det bra der!
      Litt gøy e også med å lade de sosiale batterian. De andre kan du jo lade i sofakroken!

      1. Oh yes, sånn kan et triathlon gjennomføres. Til ettertanke? 😉 Ja, superviktig å lade de sosiale batteriene, og det ble det mye av i helga 🙂 🙂 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg