Tusen takk, bloggvenner

Screenshot fra YouTube

Jeg har lenge tenkt at jeg burde hatt noe beroligende musikk å lytte til. Både når jeg ligger flatt ut og slapper av med lukkede øyne, og når jeg gjør litt qi gong og tai chi på stuegulvet. Men har liksom aldri kommet så langt… Så kom Verdande med et tips i kommentarfeltet på et innlegg for et par dager siden, og plutselig hadde jeg musikken klar. Fant den på YouTube, og den du finner i dette innlegget er den jeg valgte meg ut, mest fordi denne varer i en hel time.. Tusen takk til alle bloggvenner og andre som har foreslått tiltak! Deriblant Strikkekjerring, Mettejosteinsdatter, Hverdagsmagi, Heidisverden og Astrid.  Alle forslag gjør at jeg blir motivert for “ny giv” nå. 🙂  

I det siste har jeg lest at en kalddusj kan roe indre stress. De siste to dagene har jeg vært forkjølet og det har gitt store utslag på smartklokka, som jeg har begynt å bruke for å se hva som er hvile og hva som er stress for kroppen. Målingene for stress (oransje grafer) har vært skyhøye, mens målingene for hvile (blå grafer) har vært fraværende. Jeg bestemte meg for å gå drastisk til verks i dag. Det ble en kalddusj i tre minutter (brrr), hvorpå jeg straks la meg i ei frottémorgenkåpe på senga og lyttet til rolig tibetansk musikk fra samlingen Verdande hadde foreslått. Jeg følte meg ekstra flink siden jeg samtidig gjorde mindfulness.

Etter en halv time gløttet jeg spent på mobilen (som leser av klokka) for å se om det var blitt en tydelig blå graf som indikasjon på at kroppen hadde hvilt. Tror du jeg ble skuffet? Jepp, veldig! Om du zoomer inn på bildet under, kan du rundt klokka tolv se at jeg har markert “før dusj”, “dusj” og “etter dusj”. Felter som er svart betyr at den tiden ikke kan måles, som når klokka er på lading eller jeg tar en dusj. Jeg prøvde dette dusjtrikset før jeg ble forkjølet også. Da gikk faktisk målingene over til blå tvert! Og fortsatte å være blå mens jeg hvilte på senga, helt til jeg gikk for å lage meg noe å spise. Så jeg har trua på at dette kan fungere bra når jeg bare er kvitt forkjølelsen. 

Jeg trenger virkelig at kroppen tar lading nå, sånn at jeg kan være med på alt jeg har planlagt og har lyst til å gjøre utover våren! – Irlandstur, Spaniatur, Italiatur, bloggtreff i Trondheim, Oslotur og Drammenstur. Jeg vet at jeg har store forhåpninger, og at disse planene ikke er gjennomførbare for andre med ME. Kanskje går det bra, bare jeg hviler masse mellom turer og aktiviteter, og ikke tar meg helt ut. Det kan godt hende jeg må ha noen uker ferie etter alt dette… 😊

Her er link til blogginnlegget Skikkelig sexy whisky-stemme, om du gikk glipp av det. Både stemme og form er bedre i dag, og det er sannsynligvis pga. alle gode tanker som ble sendt meg! Tusen takk, venner og bloggvenner! 😀

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

 

 

24 kommentarer
    1. Godt at du fant ny inspirasjon.🤗👌🏻
      Ikke gi opp med den musikken og Mindfulness. Det tar tid før man klarer å fokusere og la tankene fare slik at man slapper av.👌🏻👍🏻

      1. Ja, det er godt med påfyll og inspirasjon 😊 Det hender at tankene løper løpsk, men da fortsetter jeg der jeg slapp etterpå. Øving gjør mester 😇

    2. Had a listen to abit of the music, very relaxing, reminds me of the ocean as I listened to it. Hope you feel well rested for the wedding 🥰 and for all your other trips this year 🤗 I’m hoping I can last the night and not be looking for my bed at 10 😂

      1. Nice to hear that you also found the music somewhat relaxing 🙂 I will be as rested as possible and for the rest I will probably manage on an adrenaline kick 🤗 For the other trips I can take it easy, but it will be so much nicer if I’m able to go places and do things. I doubt that you will be looking for your bed at ten 😂 I’m sure you will be ready to get the most out of your daughter’s big day! 🤗 By the way, I just wrote you on WhatsApp, so we were probably thinking about each other at the same time! 😀

    3. Det er godt at vi kan motivere hverandre – ta imot tips 🙂 Det er bare hyggelig. Vi deler, og det er så viktig og flott 🙂 Jeg skal ta meg en treningsøkt på Aktiv treningssenter i dag – og yoga flow i morgen. Å lytte til Snatam Kaur og Deva Premal er også energigivende 🙂 Yoga Zen – Yoga…. og mye mye mer 🙂 klem

      1. Man må være åpen for tips, og så velger man selvsagt selv om man vil bruke dem eller ikke 🙂 Dine lytte-tips er notert. Tusen takk! 🙂 God trening! 😀

    4. Takk for linking 😘 Fint at vi kan hjelpe hverandre med litt tips. Om det er noe for andre bestemmer de/du jo selv.
      Det viktigste er å lytte til kroppen, og finne ut hva din kropp lader best med. Og det er ikke forkjølelse ☺️ God klem ❤️

      1. Fint å ha noen å kaste ball med og kunne hjelpe hverandre litt, ja 😘 Jeg har prøvd å lytte til kroppen i mange år, uten å finne ut alle dens finesser 😀 Synes det er greit å ha fått et redskap nå, men råd og tips er også veldig kjekt. Det er forresten intet blått å spore på målingene i dag heller. Returklem til gode deg ❤️

    5. Takk for linking og bare hyggelig å kunne komme med noen råd. Så velger jo du hva du vil prøve ut. Og det som hjelper for noen er ikke sikkert hjelper for andre. Så om å gjøre å finne sin vei 🙂 Jeg har laget et blogginnlegg i dag der jeg trenger litt hjelp med tekst av dere medbloggere som skal på treff og ellers av de andre bloggerne også 🙂 Kanskje du kan linke meg og dette innlegget mitt i et av dine innlegg som kommer? Fortsatt god bedring!

      1. Hyggelig med litt samarbeid! 😉 Ja, man må jo velge selv, men jeg prøver mye. 🙂 Leste blogginnlegget ditt. Skal se om jeg kommer på noe lurt til i morgen formiddag. Kanskje det dukker opp noen idéer mens jeg er i drømmeland 😉 Tusen takk! 🙂

        1. Du har god tid på deg! En god idè kommer ofte når man minst aner det, og ofte lurt å sove på ting 🙂

    6. For en behagelig og rolig musikk. Håper også du ikke sliter deg ut med alt som står på agendaen. Heldigvis ser det ut til at Spania står som nummer to på listen, så jeg regner med at kreftene i hvert fall varer til da hehe 😉

      1. Ja, ikke sant! Jeg liker best å ha det stille rundt meg til vanlig. Kanskje mest fordi jeg liker fjortismusikk når jeg først skal høre på musikk… Men dette kan jeg faktisk ha som bakgrunnsmusikk. Jeg er redd for at Irlandsturen kommer til å kreve litt av energilagrene, men etter ei uke hjemme i vinterland, er jeg forhåpentligvis klar for spansk sol og påfyll! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg