Ute til sent

Innbakte paprika og “spansk” salat + utsikt

Det er fantastisk deilig å kunne sitte ute til sent på kvelden med gode temperaturer. Vi spiser ikke middag før i nitida på kvelden, og da er det er fortsatt en liten time før spanjolene spiser. Etter åtte synker temperaturen til under 30, sånn at det går an for Bjørn å begynne å kokke på kjøkkenet. Da ligger jeg som regel på lading mens han sjefer for seg selv, sånn at jeg har litt energi til overs og vi kan kose oss sammen ute med Bjørns lekreste retter etterpå. 

I fjor på denne dagen skrev jeg dette innlegget: Kokken har kommet/The chef has arrived På den tiden oversatte jeg alle innleggene til engelsk også.

 

Strikke-Kari


Det går ikke så fort fremover med pleddet jeg begynte å strikke på i april, men det er lenge til vinteren. Et par omganger per kveld holder, sånn at jeg har en kveldssyssel og litt å trimme fingrene på en stund fremover. For meg er det ikke produktet som er viktigst, men selve prosessen, det å ha noe enkelt å pusle med. I innlegget Blir det strikkeyoga kan du lese om starten på strikkeprosjektet.

 

Utsikten sørover i går kveld

 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

14 kommentarer
      1. Veldig koselig, og litt rart at vi ikke har begynt med det før nå. Har sittet inne og spist i flere år 😀 Vi spiser normalt i sju-åtte-tida, men fire er nok mer normalt for oss norske, ja. Jeg begynt å ta et mellommåltid i firetida, og så altså middag litt senere.

      1. Ja, utsikten er helt fantastisk 😊 Man venner seg litt til varmen, men når det kommer over kroppstemperatur, blir det for varmt. Ellers greit med noen pauser fra varmen innimellom også, og bris. Tusen takk ❤

      1. Takk, og ja, utsikten er super 🤩 Artig å følge med på det som skjer ute. Man har liksom ikke så lyst på tunge måltider når det er så varmt, så da blir det senere i stedet. Vi lærer av spanjolene 😀 Tusen takk 🤗

    1. Lovely to be sitting out late in the evening enjoying good food with fabulous views and relaxing knitting too. Will want to see that blanket wrapped around you next winter 😅 temperatures on the rise here too but won’t be as hot as Spain 😉

      1. Yes, even knitting becomes special in these warm nights 😊 Hihi, maybe you will see the blanket wrapped around me next winter, but I have no deadline for it to be finished 😅 Heard on the news that Britain can expect really high temperatures, so I expect it will be just as hot in Ireland! Enjoy! ☀️

    2. Å, så koselig det ser ut, men det er nok litt vel sen middag for oss 😂
      Regner med at det er noe lett til middag, og det ser slik ut. Og det ser også veldig godt ut 😉 Nyt kvelden videre. 🥰

      1. Veldig koselig 😉 Har ikke alltid vært så lette middager, men vi har endret litt på det de siste par dagene. Det er ikke godt å stupe til sengs når magen er så stappende full av kjøttmat, med mer. Spørs om du må innstille deg på sene middager om du skal bli med meg hit en gang 😀 Tusen takk, og nå venter senga, så god natt 🥰

    3. Det er så deilig å sitte ute på kvelden når temperaturen synker. Jeg hadde hatt et problem tror jeg hvis jeg skulle ha spist middag så sent, men jeg ser den med å stå i tropetemperatur å lage mat. Ikke gøy. Du blir nok ferdig med pleddet til det begynner å bli ordentlig kaldt her hjemme tenker jeg. Har et jeg også som jeg begynte på for lenge siden 😉 Ha en fortsatt fin tirsdag, klem 🤗

      1. Det er litt rart å si at det er deilig når temperaturen synker, men det er jo fordi det blir mer levelig da 😀 Vi nordmenn trives nok bedre med middag på ettermiddagen, men samboeren og jeg har faktisk begynt å spise i sju-åtte-tida til vanlig hjemme også. Veldig godt å slippe å begynne med middagsstyr med det samme “arbeidsdagen” er over, og heller ta et mellommåltid da 🙂 Ikke noe stress med pleddet, men blir kult å få det ferdig en gang likevel. God tirsdag til deg, og returklem 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg