Dåp og donut

Dåpsbarnet sover søtt

Søndagens høydepunkt var unektelig dåpen og dåpsselskapet til den lille sønnen til tantebarnet mitt. Dåpen bød på både synsopplevelser og hørselsopplevelser, hvorav den siste litt i overkant overveldende. Det var uten tvil to knallgode donuts som vant dagens smaksopplevelse!

Donuts fra Stjørdal

Det er to uker siden sist denne kroppen smakte noe som inneholder sukker. Jeg visste at jeg kom til å sprekke, ikke ville klare å stå imot, dersom det kom noe på kakebordet som ikke inneholdt noe av det jeg får mest vondt i magen av. Av de donutsene som lå på kakefatet, spiste jeg TO! Det var en smaksopplevelse jeg sent glemmer. Om du ikke har fått med deg hvordan jeg forsvarer å spise to i stedet for én donut, kan du se tilbake på dette blogginnlegget: Et donut-triks. Her finner du TikTok-versonen: My donut trick in English 

Men nå skriver jeg meg helt bort. Dåpen? Selve dåpshandlingen i kirka gikk knirkefritt. Det var til sammen fem babyer som skulle døpes denne søndagen, noe som selvsagt bød på et babygråtkor! Den lille helten vår deltok imidlertid ikke i dette koret. Han var bare blid og glad for all oppmerksomhet.

Da hun som var fadder stolt viste frem den lille helten etter vanndusjen på hodet hans, bød han på det største babysmilet du kan tenke deg. Og alle gjestene i kirka smilte tilbake og lo til den lille hjerteknuseren. Det var en opptreden som minnet litt om den i filmen Løvenes konge, der løvefar går ut på klippen og stolt viser frem den nyfødte løveungen for alle de andre dyrene. 😊

Jeg fikk god bruk for de nye støyproppene da babykoret var på det mest misfornøyde. Det gjorde heller ingenting at prestens prekener og orgelbruset nådde ørene mine i en noe dempet utgave.

Dagens blideste dåpsbarn sov seg gjennom mesteparten av selskapet sitt. Så da alle fremmøtte var gode og mette, og til og med kakemagene var fyllt opp, fant ivrige gjester frem diverse kamera. Midtpunktet i selskapet var straks klar for å stille opp på photo shoot igjen. Denne gangen sammen med de viktigste menneskene i livet sitt. – Foreldre, besteforeldre, oldeforeldre og faddere. ❤️

Dåpsbarnet og foreldrene

Ellers klarte jeg det mesterstykket å knipse godt over hundre bilder. Det så sikkert mer ut som jeg hadde ADHD enn ME mens jeg holdt på. Men det er ikke hver dag jeg slipper ut i verden sammen med så mange trivelige folk, så da kan jeg få et adrenalinkick. At jeg omtrent besvimte på sofaen da vi kom hjem, etter å ha vært propell i nesten fire timer, var nok ikke til å unngå. 

Den fineste dåpskaka

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)
17 kommentarer
      1. Da vi dro derfra, stod det fortsatt igjen to donuts… Jeg skjønner ikke hva folk tenkte på! Hihi 😉 Men det var igjen mye av de andre kakene også. Ja, han er en skjønning! 😊

    1. Helledussen så kjempenusselig han er 💙😊

      De donutsene så farlig gode ut. Donust er jo så mektige. Kjøpte til mannen min og meg tidligere i år, og vi klarte ikke å spise opp de to vi kjøpte.

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Ja, han er skikkelig nusselig, om det er lov til å kalle en gutt nusselig 😀 Jepp, donuts er mektige, men jeg tror jeg glatt kunne vunnet en donutspisekonkurranse! 🤗 Mandagen min har vært fin, og det håper jeg din har vært også! Ha ei fortsatt god uke! 😊

      1. Hahaha, det var akkurat det jeg tenkte! Hvorfor stoppe etter bare én når jeg kan spise to. De er jo best ferske uansett, og det er best å gjøre seg ferdig før hverdagen kommer igjen. 😉 Enig, og av flotte foreldre blir det nydelige barn. 🙂

    2. Så søt ett dåpsbarn.🥰
      De donutene hadde jeg heller ikke klart å motstå.🤩
      Det er hyggelig å møte familien i slike koselige sammenkomster.😍

      1. Ja, dette er en skikkelig søting, og han er i ferd med å bli en ordentlig sjarmis! 🙂 Jeg husker godt at du ble fristet av de donutsene jeg spiste i Spania også, men disse “tar kaka”. Kanskje noe sånt hadde blitt populært hos dere også? Ja, det var en veldig fin familiesammenkomst. God stemning. 🙂

      1. Ja, dagen var flott og fin. 🙂 Hehe, det er lite som slår smaken av donuts. Jeg smakte såvidt på dåpskaka, et bittebittelite stykke, da jeg så at det var ei sjokoladekake. Turte ikke spise et stort stykke da jeg kjente at det var meierismør i, for da hadde det nok blitt en ufrivillig slankkur på meg etterpå 😀

    3. Så fin dag! Og koselig bilde av familien med dåpsbarnet ☺️
      Så du spiste en donuts for meg da også ja, så flott! 😄
      100 bilder går fort å ta 😉😀

      1. Ja, det ble mange oppstilte bilder av dåpsbarnet sammen med både foreldre, faddere, besteforeldre og oldeforeldre, i tillegg til diverse stemningsbilder. Det er mulig du og jeg er like effektive til å ta bilder, hihi 😉 😀😀 Selvsagt spiste jeg ikke to donuts bare for meg selv! Håper du synes det var greit at jeg delte? 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg