Hva er dette?

Hva er dette? En glasshund? En isformasjon?

Hva er dette? En isformasjon? Glasshund? Isbjørn? Silikonleke?

 

Ser du det nå?
Nå ser du det vel?

Øreproppene som jeg fikk tilpasset ørene mine virket ikke så godt som jeg hadde trodd. Jeg ble skuffet da jeg opplevde at de ikke stengte ut så mye lyd som jeg hadde forestilt meg. Jeg hadde imidlertid tilbud om å komme ned til hørselsklinikken for å bytte filter dersom de ikke stengte ut nok lyd.

Her er to innlegg der jeg fortalte om hvordan jeg fikk tilpasset støyproppene og om hvordan jeg opplevde proppene helt i starten:

Å høre for lite eller for mye
Ørepropper som stenger verden ute

Etter at jeg tok i bruk proppene, bestemte jeg meg ganske raskt for at behovet mitt var å ha et filter som stengte ut mer lyd enn de to på hhv. 15 dB og 20 dB. Lyd oppleves forskjellig, og man må prøve de ulike filtrene for å finne ut hva som passer best for en selv. Jeg endte opp med å beholde settet i gult, som stenger ut 20 dB, mens jeg byttet ut settet i blått på 15 dB med et sett som kalles block (30 – 33 dB) og har samme farge som selve  støyproppene. På bildet øverst i dette innlegget ser du proppene med blanke filtre i. Planen er å bruke propper med støyfilter på 20 dB når jeg er i settinger hvor det er en del støy eller høy musikk og jeg bare trenger litt demping. Filtre med block stenger ikke ute så mye lyd som jeg hadde trodd, men nok til at jeg kommer til å ha en mer behagelig flyreise. 

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

6 kommentarer
    1. Håper øreproppene virker såpass at du oppnår det du ønsker, – å stenge ut det meste av støy rundt deg.

      1. Helt greit at det ikke er farge på dem også, synes jeg 😀 Er bare delvis fornøyd, etter at jeg fant ut at det filteret som skulle dempe max, ikke blokkerte som mye lyd som jeg hadde trodd. Men ellers veldig fornøyd 😊

      1. Ja, veldig godt med demping av lyd når det er mye lyd over tid i alle fall. Jeg synes ikke disse som skal blokkere nesten all lyd, blokkerer så mye, så jeg begynner å lure på om selve øreproppene er utette… Skal teste litt mer. God mandag til deg! 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg