Den bittelille turen

Hansbakkfjæra

Den bittelille turen jeg skrev om i går i innlegget Tålte jeg en bitteliten tur? gikk som planlagt. Det ble en bitteliten tur ned til sjøen sammen med Bjørn, en flott søndagstur i supert høstvær. Men ettermiddagen og kvelden gikk derimot ikke helt som planlagt.

Jeg gikk ikke et eneste skritt, satt bare godt og behagelig i varmeposen min på el-scooteren under turen, også da jeg tok bilder. Likevel ble jeg temmelig utslått. Sofaen ble min venn, og jeg bestemte meg for at søndagsturer ikke er så lurt. At jeg for fremtiden heller må spare den lille energien jeg innehar til å klare å jobbe mandag formiddag. 

Men jeg kom meg uansett på jobb i dag, og det ble en veldig fin økt sammen med de andre lærerne og de voksne fremmedspråklige elevene i “Vårres butikk”. Jeg prøver å gi litt til alle, stiller spørsmål og snakker med dem for å gi dem norsktrening, og øver og trener med dem på lydene, ordene og uttrykkene de trenger. De fleste har med seg triste opplevelser i bagasjen, men alle er positive og lærevillige. Elevene i gruppa er også svært hjelpsomme ovenfor hverandre, noe som er godt for læringsmiljøet. Jeg stortrives med å få gjøre litt nytte for meg, og gleder meg allerede til neste mandag! 😀

 

Bildene i dette innlegget  er forresten fra den bittelille turen i går. 

Her er blogginnlegget jeg skrev etter første jobbdag denne høsten: Første jobbdag denne høsten.

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

Link til blogginnlegg på Facebook.
Link til innlegg på Instagram (story).

12 kommentarer
    1. Sååå flotte bilder både i går og i dag.
      Men viktigst:
      Sååå bra at Du er Der, for De som trenger Deg på disse mandagene.
      Ønsker Deg en STERK uke 🙂 🙂 🙂

    2. Til tross for sykdommen, du gjør fortsatt gode gjerninger. inpirerende. jeg skal også prøve å gjøre dwt når jeg kommer tilbake fra Filippinene. Besøke de eldre på sykehjemmet:)

      1. Vi må gjøre det som er godt både for oss selv og for andre 🥰 Jeg er overbevist om at de eldre kommer til å sette veldig stor pris på at du besøker dem! 🙂

    3. Du fikk jammen mange flotte bilder på turen! Trist å havne på sofaen etter en sånn opplevelse, men flott at du kunne gå timene på jobb idag! Det gir deg mye! God klem <3

      1. Tusen takk 🙂 Jeg havner stort sett alltid på sofaen, men noen ganger veldig lenge. Ja, det var veldig godt med en formiddagsstund på jobb. Dette betyr mye for meg. Klem 🥰

    4. Flotte bilder fra turen din.🤗
      Sikkert lurt å legge turen en annen dag enn søndag.
      Så fint det må være å få besøk av deg. Vil tro de setter stor pris på at du kommer og hjelper med norskopplæringen.😀👍🏻

      1. Tusen takk 🥰 Noen ganger lurer jeg på hvorfor jeg er så “tunglært”, at det tar så lang tid før jeg skjønner mitt eget beste, men det er nok fordi jeg vil for mye. Jeg tror vi gir hverandre små gleder når jeg er der 🤗

    5. Synd at turen tappa deg for energi, men du fikk da noen nydelige bilder 🤩 Og godt at du kom deg på jobb, for sånt er gull verdt – særlig når du både trives og gjør en himla god jobb ❤️

      1. Jeg blir visst tappa for krefter rimelig fort for tida, men bildebevisene for at det ble tur, har jeg, ja 🤗 Og som du skjønner, er jeg kjempehappy for turen påjibb i går 😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg