Første jobbdag denne høsten

Høst utenfor Trondheim voksenopplæringssenter

I går hadde jeg min første jobbdag denne høsten. Faktisk er det bare fjerde eller femte dag på jobb på mange år. Helseutfordringer har gjort det umulig for meg å fortsette i lærerjobben som jeg var så glad i. Nå har jeg imidlertid blitt invitert til å komme og undervise på Trondheim voksenopplæringssenter (TROVO) halvannen time i uka. Det er skikkelig givende og morsomt. Og siden jeg er der som frivillig og ikke får betalt, er det også ganske uforpliktende. 

Det var ei ny elevgruppe på Vårres Butikk siden sist jeg var der, og mange nye ansikter og personligheter å bli kjent med. Vårres Butikk er en gjenbruksbutikk som er driftet av to lærere og ca 12 elever. Elevene kommer fra hele verden, og driften av butikken blir en del av norskopplæringen for de voksne fremmedspråklige. Mange av dem har manglende skolebakgrunn fra hjemlandet. Felles for dem er at de er ivrige etter å lære seg norsk. Det er veldig givende å undervise når de er så lærevillige.

 

I dette bygget ligger TROVO

 

Løv og sko i stil

 

Dråper på løvet på bakken

Det var godt å få litt luft under vingene på norsk jord igjen, med frisk høstluft. Jeg har ikke hatt noe imot de siste tre ukene med 20-30 grader heller, men den friske lufta på høsten i Trøndelag er også deilig! Jeg måtte rusle noen meter i høstløvet før jeg gikk inn til min første jobbdag dette skoleåret. 

Her er et par innlegg jeg skrev om den nye jobben min etter at jeg startet der i vår:
En forsinket 50årsgave endte i et klasserom
Tilbud om jobb på skole

 

Konglepynt til julemarkedet, laget av elevene

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!

Link til blogginnlegget på Facebook.
Link til innlegg på “story ” på Instagram.
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

 

14 kommentarer
    1. Så flink du er som er på jobb med en gang du kommer hjem.
      Er nok artig å være med på dette også 🙂

      På gode dager savner jeg det å kunne gå litt på jobb, men stort sett er det godt å slippe tidlig opp, og stress. 😉

      God tirsdagskveld! <3

      1. Lysten og viljen vant. Er jo så artig å få jobbe litt, være med og gjøre en liten lærerinnsats, vet du. Spsielt siden norskopplæring av fremmedspråklige er noe jeg brenner for 😊 Skjønner at du også savner å være i jobb. Jeg begynner ikke før 11, men det er faktisk tidlig nok for en kropp som ikke fungerer så godt tidlig på dagen 🤣 Og én slik dag i uka er nok…

      1. Tusen takk, Gunn Åse ❤️ Jeg fikk en boost av å få være med og bidra i gruppa di igjen! 😊 Sofaen var god å ha i går ettermiddag/kveld, men jeg er nok på plass igjen i neste uke 😉

      1. Det var flere som syntes konglene var fine og spurte hvor de var plukket 😉 Absolutt, og godt å være assistent uten å ha for mye ansvar 😊

    2. Høres spennende ut med en slik jobb,
      og så – er det så viktig.
      Kan tenke meg at de er heldige som får noen doser av din inspirasjon 🙂
      GOD HELG TIL DEG OG DE RUNDT DEG!

      1. Ja, det er det, og veldig givende 🙂 Har inntrykk av at de synes det er greit at jeg prøver å dytte i dem litt kunnskaper, men små doser er nok best, ja. Tusen takk, og ei riktig god helg til deg også! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg