Den rosa kofferten

En rosa koffert

Her er mitt bidrag til Frodiths fargeutfordring i bloggblokka i dag. Dagens farge er rosa, og denne rosa kofferten er kanskje det mest rosa jeg har. Kofferten dukket opp allerede da jeg gikk på videregående og har fulgt meg gjennom mesteparten av livet. Den er et naturlig inventar på eller ved skrivepulten min.

Denne rosa kofferten er brevkofferten min, og i årenes løp har den huset mange brev. Jeg har hatt brevvenner fra hele verden siden jeg var 15, og på det meste hadde jeg ca 50 brevvenner. Det er en hobby som har gitt meg mye glede, og jeg har blitt kjent med mennesker fra mange land. Alle brevene som dumpet ned i postkassa, havnet i den rosa kofferten, før de ble plukket opp igjen og besvart.

På en måte er denne kofferten forløperen til bloggen. Jeg skriver sjelden brev nå, og kofferten er tom. I stedet har jeg fortsatt kontakt med mange av de gamle brevvennene via sosiale media. Noen ganger savner jeg brevskrivetida, hvor vi utvekslet erfaringer, sendte hverandre små gaver, bilder og kort. Men alt har sin tid. 

Tåler dere også å lese et tidligere innlegg og se mora mi og meg i diverse rosa antrekk i en tidligere utfordring? Her er et innlegg fra 2019: Alle jenter må ha rosa/all girls need pink

Her er gårsdagens innlegg i kreative Frodith sin utfordring: Grønn utfordring

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link

12 kommentarer
    1. Jeg har samlet på alle brevene som jeg hadde mottatt før. Kanskje jeg skal en slik oppbevaringsted også:)
      Gode minner er hyggelig å ha:)

      1. Jeg samlet på mine brev i mange år også. Hadde to store pappesker fulle av brev som jeg hadde fått fra fjern og nær. Men for noen år siden bestemte jeg meg for rydde og kaste en del gamle papirer, osv. Jeg brukte et par måneder på å lese gjennom alle brevene, og deretter brant jeg dem. Tenkte at det er ikke noe som de etter meg trenger likevel…

          1. Ja, vi gjør ofte det. Jeg tenkte som så at i brevene jeg har fått, står det om disse personenes liv, og ikke så mye om mitt, og at det derfor ikke er så aktuelt for mine barn å lese disse brevene etter min tid. 🙂

      1. Det har vært mindre rosa perioder hvor jeg har stuvet kofferten unna, men så har den blitt med meg videre likevel. Solid er den også, og der har det vært mange brev og kort innom, ja 😀 Koselig at du stakk innom det gamle rosa-innlegget også! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg