Endringer i program for bloggtreffet

Her kan vi sitte 😊

Det blir noen endringer i programmet for bloggtreffet 3. – 4. juni. Jeg postet et forslag til program for bloggtreffet vårt da jeg første gang annonserte idéen om bloggtreff i Trondheim. Det finner du her: Bloggtreff i Trondheim til våren. Etter å ha fått respons fra flere av dere, samt gjort en del research, kommer jeg med noen endringer i programmet for bloggtreffet.

Når jeg har lagt inn reservasjoner til oss, har jeg ganske enkelt anslått et antall. Mange er selvfølgelig usikre på om de kommer enda, og jeg ser for meg at vi ikke vet sikkert før kanskje ei uke i forveien. Derfor vil jeg noen få dager i forveien ringe de respektive restaurantene osv. hvor jeg har bestilt til oss, og gi nærmere beskjed om antall. 

 

  • Program for lørdag:
    Kl. 12: Vi møtes i en reservert sofagruppe i resepsjonsområdet på Comfort Hotel Trondheim. Her selges kaffe, te, øl, vin, mm. Bordbestilling til 20 stk.
    Kl. 14: Byvandring og rusletur på Bakklandet. Pause på kafé på Bakklandet? Rusletur langs Marinen eller i Ilsvikøra?
    Kl. 20: Møtes på restauranten Graffi i Olav Tryggvasonsgt. 24 for et godt måltid. Bordbestilling til 20 stk.
    Kl: 23: Pubrunde for de sprekeste, f.eks. Café Dublin, Øx, Lille London, Moskus. Nattklubb ?
  • Program for søndag:
    Kl. 12: Møtes på kaféen Café Bare Blåbær på Solsiden. Bordbestilling til 20 stk.
    Kl. 14: Rockheim (Priser: 150/160 og120/130). Reservert til ca 15 stk. Evt. rusletur til Svartlamon.
    Kl. 16: Møtes på restauranten Hector på Solsiden. Bestilt bord til 10 stk.

 

Bordbestilling for mat gikk ikke like knirkefritt som jeg hadde forestilt meg. Noen restauranter hadde som forutsetning at man bestiller den samme maten for alle. Det går jo ikke! Hvordan i all verden skal jeg kunne vite hva alle vil spise, og langt mindre bestemme på vegne av alle hva de skal spise? Derfor ble det noen endringer, og til slutt fikk jeg likevel bestilt bord til oss på supre restauranter, hvor man dessuten ikke må betale skjorta for mat og drikke.

Ni Muser, som jeg opprinnelig hadde planlagt som første møtested, har gått konkurs. I stedet har jeg fått reservert et sitteområde på det hotellet hvor de fleste som kommer på bloggtreffet, booker rom, nemlig Comfort Hotel Trondheim. På dette hotellet er det kombinert resepsjon og bar, hvor man kan få kjøpt diverse drikke, som kaffe, te, øl, vin, mm. Jeg tenker at dette kan være praktisk for de som ankommer først på lørdag, og da slipper å både lete opp hotellet og en kafé et stykke unna. Dessuten er det gratis, for dem som ikke er tørste.

Jeg droppet forslaget Sverresborg Trøndelag Folkemuseum for søndag, siden dette stedet ligger noen km utenfor Trondheim sentrum. Og satte i stedet inn Rockheim i programmet på søndag. Det tror jeg veldig mange vil like, og dessuten er man ikke avhengig av været for å kose seg der. 😉  Pris om vi er 15 eller flere er 10 kr. lavere. Vi kan få omviser, om vi ønsker dette.

Jeg må presisere at man absolutt ikke må delta på alt. Den enkelte må finne ut hva som passer for seg. Noen foreslo å dra på bruktbutikk på Nyhavna i programmet. Denne har dessverre ikke åpent på søndager, og stenger for tidlig for at det passer på lørdag. Men morgenfugler kan selvsagt legge det inn i programmet for seg selv 😊

Mht. bordbestilling på Graffi, vil kjøkkensjefen gjerne ha en omtrentlig oversikt over hva den enkelte vil ha å spise. Jeg kan legge ut meny til dere og notere matbestillinger en uke eller to før vi møtes. Bordbestillingen på Hector for søndag kveld er mindre. Jeg antar at noen kanskje vil dra hjem søndag ettermiddag. Alle stedene jeg har vært i kontakt med og bestilt bord, ønsker oss hjertelig velkommen. En skulle nesten tro at det er konger og dronninger som kommer på besøk! 😃

Siden vi er en gjeng bloggere med kreative og dels impulsive hoder, vil jeg dessuten tro at  det vil dukke opp overraskelser underveis. Og det er enda tid til å pønske ut noe! 😊

Jeg gleder meg! Kommer du? Ta kontakt på [email protected] eller på Messenger om du trenger å booke hotellrom. Du finner informasjon om hotell, priser og bookingfrister HER

Bloggklem fra Kari 😊

 

Velkommen på bloggtreff!

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

39 kommentarer
    1. Supert program du har fått til Kari! Ja fint med kafèpause også underbyvandringen lørdagen. Blir jo mye gange da så fint å kunne sette seg ned litt å drikke noe underveis 🙂 Jeg blir med på alt av program til og med lunchtreffet kl. 12 på søndagen. Etter det tar jeg fly tilbake til Bergen 🙂 Gleder meg veldig! Og igjen tusen takk for at du er primus motor for dette arrangementet 🙂

      1. Takk! Så bra at du synes det 😀 Pauser må vi ha. Det er ikke noe vi skal rekke, og det viktigste er at alle har det koselig og hyggelig! ❤️ Veldig greit å vite hvor lenge du henger med 😉 Jeg liker godt jobben jeg har satt meg selv til å gjøre, hihi 😀

        1. Opplegget du har fått til blir garantert både koselig og veldig hyggelig 🙂 Blir spennende å se hvor mange som kommer til slutt. Men vi er nå en fin gjeng allerede 🙂 Kanskje vi skulle etterlyst en hane eller to til hønseflokken? Ref. også det Heidisverden skrev litt om i rappen sin?

          1. Æ har trua! 😀 Det er umulig å vite hvor mange vi blir, for flere sitter nok på gjerdet og venter, ser an. Et par haner kunne absolutt fått det veldig fint på dette treffet. Jeg har et par stk på kanskje-lista, men vi får se om de tør 😀

    2. Du har virkelig laget et flott program og opplegg for helgen. Ikke bare bare å bestille og ordne til så mange, og ja jeg vet hvor vanskelig enkelte restauranter kan være når det gjelder mat til mange. Har sett det i jobbsammenheng. Om ikke alle må spise det samme, så krever det at alle må bestemme i forveien hva de vil ha. Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

      1. Takk, hyggelig at du synes det. 🤗 Jeg fikk heldigvis avtaler på steder hvor den enkelte kan bestemme for seg selv. Med slingringsmonn og på koselige uteplasser 🙂 🙂 🙂

    3. Du er bare så flink til denne organiseringa, og å følge det opp ☺️
      Imponert jeg 😀
      Skjønner hvorfor jeg ikke passer til det…altfor treig og kjedelig 😄😘

    4. Det høres ut som et herlig program.🤗🤩
      Du er flink til å organisere.👌🏻
      Trondheim er en flott by.😍

      1. Da jeg planla programmet, tok jeg utgangspunkt i at vi skulle være i Midtbyen på lørdag og på Solsiden søndag. Noen av oss har begrensninger mht. gangavstand/utmattelse/smerter i kroppen, så jeg tenkte det var lurt slik. Graffi ligger i Midtbyen i kort avstand fra utelivet, Hector ligger på Solsiden. Jeg sjekket flere restauranter av litt størrelse, og mange krever at vi samler oss om bare to ulike retter, som ofte blir dyrere også. Noen av dere bloggere har tidligere sagt noe om at de ikke vil at helga skal bli for dyr. Hector ønsker forhåndsbestilling på mat når vi er 12 eller flere personer, og vi får bare velge mellom to retter. Jeg ønsker ikke å bestemme hva den enkelte skal spise, siden alle betaler hver for seg. Derfor valgte jeg Hector for søndag, siden vi da sannsynligvis er færre og vi unngår å måtte samle oss om to retter. Hector har dessuten no show policy, noe som betyr at jeg må betale 100 kroner for hver av de som ikke dukker opp ut fra bordbestillig.

        Men det er fritt frem for å bestille bord på Hector til andre tider, for de som ønsker det. Kanskje noen kommer allerede fredag og vil dra dit da? Evt. er det kanskje ønskelig å fremskynde bordbestillingen søndag på Hector med en time eller to? 😊

          1. Jeg har også ME, og kommer nok ikke til å være med på alt selv. Skal lade så mye som mulig på forhånd, og ellers ha med en elsparkesykkel, sånn at jeg ikke må gå så my. Men skjønner godt at det blir krevende siden du i tillegg må reise langt. ♥

              1. Har levd med det i mange år, med oppturer og nedturer. Heldigvis kan livet by på mye godt likevel. Håper du også opplever det! 😊 Alle som har blogg eller er blogginteressert, er velkommen.

    5. Så forslaget fra morsmiddag. Hva med en matbit og litt drikkepå Hectors Solsiden lørdagen i 16- tiden etter ca. 2 timer med Byvandring for de som har lyst til det? Så kan du reservere der lørdagen også?

      1. Jeg har har skrevet svar til Morsmiddag nå 😊 Klart det går an å dra på Hector lørdag ettermiddag! Det er fritt frem! Kanskje vil noen bruke ettermiddagen/tidlig kveld til private ærender eller forberede noe spennende til lørdagskvelden? Og mat må man jo ha. Jeg for min del må legge inn noen timer på senga etter byvandring og Bakklandstur, for å lade og være i form til å være med kveldens trivsel og moro.

        1. Ja det kan være litt opp til hver og en hva man gjør etter byvandringen og når man velger å avslutte byvandringen. Noen vil kanskje vandre lenge, mens andre vil gi seg litt før. Men de som vil kan jo spise litt sammen etter vandringen på Hectors på Solsiden. Du kan jo kanskje lodde stemningen blant de andre deltakerne om forslaget til Morsmiddag og se om det er behov for bordreservasjon for de som vil delta på det?

          1. Ja, det må være litt “fritid” også, jeg vil ikke timeplanlegge all tida. Med tanke på kostnader, kan det være at noen tenker det blir for mye med restaurant to ganger på én dag. Det er sikkert flere som har forslag til ting å gjøre som de vil spørre andre om å bli med på. Kan det gjøres slik at vi samler opp forslag for lørdag ettermiddag (3. juni) fra flere og lager et innlegg på dette rett over påske? Så kan vi dele oss og de som vil, kan “melde seg på” ulike grupper/aktiviteter?

    6. Da har jeg nettopp linket deg med flere i innlegg fra meg om bloggtreffet. Jeg lånte ditt bilde fra der vi skal møtes. Så får vi se om noen haner tør å oppsøke hønseflokken da? 🙂

      1. Tusen takk for linking 😊 Sprudlende flott innlegg! Og fint å klype disse mannlige bloggerne litt i halen. Helt greit å bruke samme bilde, ja. Bildet er jo vårt. 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg