Feria i Torremolinos

Velkommen til Feria de San Miguel i Torremolinos

Jeg har vært på feria i Fuengirola her på Costa del Sol flere ganger, men dette var min første i Torremolinos. Og den aller første for Thea, Stine og Skage. Hva vi gjorde forut for turen til Feria de San Miguel de Torremolinos kan du lese om HER.

Denne feiringen og folkefesten i Torremolinos er kjent for å være byens største festival. Den feires til ære for helgenen Saint Michael i slutten av september hvert år. Pilegrimsferden til San Miguel er kjernebegivenheten i festlighetene og holdes til ære for erkeengelen San Miguel. Folk kommer langveisfra for å delta i dette populære arrangementet.

Vi var bare med på en liten del av feriaen, men har likevel mange gode minner innabords etter turen dit. Under kommer et bildedryss. Du kan få bli med på en liten del av turen dit, gjennom å ta en titt på bildene. 😉

Vi beveger oss inn på feriaområdet
Spansk bingo
Rundkjøringen er innlemmet i feriaområdet
Her kan man kjøpe churros!
Folk i gate opp og gate ned
Jeg var baktroppen
Kjøpe seg en drink da, tro?
Stine, Skage og jeg
Lokalt politi er på plass
Karusell med celler som svinger fangene rundt
Pilkasting og premier
Her er det om å gjøre å holde seg på beina, eller holde seg fast mens karusellen snurrer rundt, og opp og ned. Ingen er spent fast.
Bak oksehodene var det lange pølser å sitte på med horn å holde seg fast i. De fleste som ble kastet av oksen, klatret opp igjen.
Mange har med små barn til langt på natt, og ingen synes det er rart. Denne lille jenta underholdt seg selv.
Månen er også med på festen
Tren de la bruja = Spåkonas/heksens tog

Det var flere telt med nattklubbtilstander men køene var alt for lange, så det droppet vi. Skage, Stine og jeg tok tidlig kveld, mens Thea partyløve dro videre ut for å være med venner på nattelivet i Fuengirola. 

Her er innlegget jeg skrev etter forrige feria, som min samboer Bjørn og jeg var på: Han svingte meg i alle himmelretninger.

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂

Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen min: https://www.facebook.com/MEogMEning/

8 kommentarer
      1. Artig at du likte det! Ja, stemningen blir helt spesiell. Det starter feria i byen vest for oss i morgen, og jeg har lyst til å dra, men lurer på om jeg må være fornuftig og droppe det. Energinivået er nede på null nå. 😳

    1. Takk for turen!🤩👌🏻
      Herlig å få være med og se litt på livet på byen.🤗
      Skjønner godt at du koser deg der.🥰

      1. Yes! And there’s anorher one in Fuengirola this week, where you and I went! 😊 But I don’t think I will be able to go.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg