Fire flate før jobb

Glad for å kunne jobbe bittelitt

Det ble fire flate dager før jobbdag. Fire dager hvor jeg kanskje 80 % av tiden lå i horisontal stilling på lading, noe jeg skrev litt om i innlegget Trenger å gjøre ingenting. Noen ganger er det nødvendig med flere flate dager fortløpende, før nye sprell. Og dagens sprell bestod i et par jobbøkter. Først som frivillig lærer på voksenopplæringen, deretter som likeperson på ME-foreningens støttetelefon.

Stryking av klær hører med til arbeidsoppgavene til elevene i Vårres Butikk. Jeg blandet meg inn mens denne herremannen på bildet stod konsentrert over en krøllete skjorte. Jeg sørger for litt språktrening etter innfallsmetoden. Ingen slipper unna mine spørsmål og iver etter å bidra til at de lærer mer norsk. Han ønsket ikke å stå frem med navn og frontbilde, siden norske damer kunne komme til å sjekke han opp om de oppdager hvor flink han er til å stryke klær. 😀

 

Strykeeksperten
Ferdigstrøkne klær som skal ut i butikken

Jeg hadde en fin samtale med fire elever som jobbet med makrame,  blomsterpotteoppheng som blir laget for salg. Det er stadig nye, norske ord som skal forstås, læres, repeteres og tas i bruk. Og lydene og sammensettinger av lyder kan være uvante. Siden trådene de brukte til makrame hadde forskjellige lengder, fant jeg det naturlig å drille litt på kort, kortere, kortest og lang, lengre lengst. Vi snakket litt om alder, og da fikk de også med seg gammel, eldre, eldst, og ung, yngre, yngst. Her fikk elevene samtidig repetert forskjellen på i og y.

Det var en fornøyd lærer (meg) som takket for seg etter halvannen time. Elevene skulle i gang med oppgjøret for dagen. Jeg var med på dette sist jeg var der, men var ganske utmattet etterpå. Hadde derfor bestemt meg for å holde meg til planen om halvannen time “på jobb” i dag.

Det er ganske stille på Støttetelefonen i dag også. Tydeligvis ikke så mange som trenger noen å snakke med, og det er jo i grunnen bra. Jeg fikk ringt support for abonnementet og spurt om dill og dall, og de fant ut at en av innstillingene mine var feil. De rettet opp dette, og kanskje kommer det plinging eller ringing i telefonen snart. 🙂

 

Solnedgangen før fire flate dager

Her er innlegget fra min forrige jobbdag, som var min første: Første dag på jobb overstått

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner også blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link

12 kommentarer
    1. Så flott med en ny jobbdag! Veldig fint at du kan få brukt utdannelse og det du er så god på. Ikke minst at du trives som lærer. De er heldige som får en bit av deg 😀

      1. Ja, det er herlig, og jeg gleder meg faktisk til disse jobbdagene. Til tross for at det tar veldig på kreftene. Får en “mini-influensa” etterpå hver gang. Kanskje er de litt heldige, men jeg er i alle fall superheldig 😀

    2. Det virker som et veldig bra opplegg, må være gøy å jobbe som lærer her.
      Håper du får ladet masse både før og etterpå da! Godt å kunne gjøre noe som gir mening til andre mennesker <3

      1. Ja, dette er et supert opplegg, hvor de kombinerer praktisk arbeidsliv med språkopplæring. Stemningen er god, og da blir det gøy, og meningsfullt ❤️ Må lade masse både før og etter. Selv om jeg begynner å kjenne denne kroppen min ganske godt, er jeg overrasket over hvor utmattet jeg blir av halvannen times jobbing hvor jeg stort sett bare sitter.

    3. Godt at du får brukt tidligere jobberfaring igjen.😊Håper ikke du får 4 nye flate dager etter dagen i dag.😯 Krysser fingrene for at dagen din blir fin også i morgen. Ha en fin kveld.🍀

      1. Veldig godt å få brukt litt av det jeg kan og brenner for 😊 Resten av dagen i går ble temmelig flat, på sofaen, før jeg forflyttet meg til senga for natta. Men nå er jeg oppe igjen, og dagen blir fin. Ønsker deg også en fin-fin dag! 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg