Her er maleriet

Veggen over sofaen har fått et maleri!

Her er maleriet som jeg fikk av naboen min fordi jeg passet katten hennes i to uker. Litt av en “påskjønning”, ikke sant! Da jeg var hos Sissel for å hilse på katten og gjøre avtale om pass, fikk jeg se noen av bildene som hun har malt. Det var mange flotte, men jeg likte spesielt dette med inspirasjon fra husrekken på Island. Det hadde hun lagt merke til, så hun visste at jeg ville bli veldig glad for akkurat dette maleriet.

Det er på tide at den tomme veggen over sofaen, som ser ut som asfalt, får et maleri. Vi har bodd i denne leiligheten i tre år nå, og allerede den første vinteren etterlyste jeg (mest for meg selv) noe som kunne pynte opp veggen. Kanskje var det meningen at vi skulle vente så lenge, sånn at det perfekte maleriet kom på plass!  

Sissels maleri

 

Det var for øvrig ikke enkelt å få hengt opp maleriet på veggen, som består av betong og er smurt inn med asfalttapet. Våre to boremaskiner fungerte ikke, så samboer Bjørn fikk lånt en slagboremaskin av en kompis. Den var heller ikke sterk nok, så neste dag fikk han lånt en slagbor av en kollega. Etter dette, og mange frustrerte forsøk senere, hadde det blitt i underkant av én cm hull i veggen. Dynamitt neste… Vi endte opp med å henge opp bildet med bildeoppheng laget av tape og borrelås. Så får vi se hvor lenge det holder da…

Her er et innlegg jeg skrev i 2021 der jeg etterlyste tips om hva vi kunne utsmykke veggene på stua med. Hva skal vi ha på veggene på stua? Det er litt artig å se tilbake på kommentarer fra den gangen! Og dette er innlegget om da det første bildet kom på plass på stua: Verden har kommet inn på stua 

Her er innlegget jeg nylig skrev om den herlige lånekatten min: Rare ting en katt gjør

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

18 kommentarer

Siste innlegg