Lange skygger i Kragerø

Grethe og jeg, lange skygger på vei til Steinmann Utsiktspunkt.

Jeg lurer på om skyggene er ekstra lange her i Kragerø. Eller kanskje det bare er sånn at skygger blir lengre jo senere på kvelden det er… Jo, sånn må det være. Men her er altså noen lange skygger fra Kragerø, av Grethe og meg. Og noen utsiktsbilder og bilder fra Gunnarsholmen. 

Kragerø sentrum i forkant, Øya i bakkant.
Kragerø kirke til venstre i bildet. Kommunehuset til høyre i bildet.

Bildene over er fra Steinmann Utsiktpunkt og viser utsikten over Kragerø og sørover, mens bildene under er fra Gundersholmen. Begge er fine plasser å sitte ned, nyte utsikt og ro, og drikke te og skravle litt. 🙂 

 

Skygger på vei ut til Gunnarsholmen.
Sandstrand i sentrum av Kragerø, badstu med bademuligheter hele året.
Et blomstrende tre, meg som har lyst til å klatre, og saltvannsbassenget på Gunnarsholmen i bakgrunnen.
Turist Kari er klar for avfyring!
Plan- og bygningssjefen i Kragerø koser seg med te på Gunnarsholmen
Kanonene på Gunnarsholmen beskyttet Kragerø på 1700- og 1800-tallet da sjørøvere og krigsskip truet byen.

 

Her er link til de to forrige blogginnleggene fra Kragerø:
Hadde jeg ikke lagt ut nok spor? 

Jomfruland må vente


Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!

Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link

18 kommentarer
    1. Nydelig by, i Kragerø har jeg aldri vært. Ser ut som du koser deg og at du blir godt ivaretatt. Badstu ved sjøen må være fint å ha. Det hadde vel ikke dere da du var med på isbading her tidligere, vel… Vet om ett sted i Trondheim som har det, men sikkert flere også. Drømmer om å kunne laga noe slikt nede ved stranden her, er så lett å drømme :D. Kos deg videre <3.

      1. Flere har sagt at Kragerø er en nydelig by, men jeg ble likevel overrasket over hvor fint og koselig det er der, med fjell og berg som troner over og mellom hus klemt inn her og der, smale veier, og ikke minst den hyggelige atmosfæren. Tror jeg må tilbake! Ja, ble absolutt veldig godt ivaretatt! 😊 Det er kult med badstu midt i byen uti sjøen, men jeg er ikke så glad i badstu. Får litt “klaus” når varmen blir for dampende. Fins et eller to slike steder i Trondheim også, men jeg liker meg godt nede ved sjøen med bål bare. Kan tenke meg at det ville vært fint med noe slikt nede ved stranda hos deg, ja 🥰

    2. Du ble ikke fristet til et bad nede ved stranden? Kragerø er jo en så fin by, og ikke bare om sommeren.
      Ønsker deg en fin 1 mai og kanskje lager noen skygger både lang og korte 🥰

      1. Jo, faktisk! 😀 Hadde fått beskjed om å ta med badetøy også. Men det ble liggende igjen i kofferten, siden formen ikke var tipp-topp. Måtte prioritere litt. Det ble et skyggebilde i går også, og det får være med i Frodiths fargeutfordring 😀 Håper din 1. mai ble flottings! 🥰

    3. Så fint det er der.🤩
      Her er det ingen fare for å kaste skygge i regnet. Det ser ut til at helga har vært kjempefin.🤗

      1. Ja, det var virkelig vakkert og fint i Kragerø, men også veldig koselig 🤩 Jeg er tilbake i Trondheim nå, med “godt trøndervær”, så lite muligheter for skygger her også 😀 Håper dagen din er fin! 🥰

      1. Jeg hadde hørt at det skulle være fint der, men visste ikke at det var SÅ fint! 😀 Har hatt det kjempekoselig 🥰 Håper du har “overlevd” helga og kost deg masse også! Husket å vinke og sende masse trønderske vibber da jeg passerte Larvik på vei sørover, men sov på returen 😀

          1. Godt å høre at du kjente dem! ❤ Jeg er i alle fall glad for at vi holdt muligheten åpen, og klart det kommer flere muligheter! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg