Ny ugle til uglemor

Uglemor

Som du ser på bildene i dette innlegget, hender det at det er blå himmel og sol i Trøndelag også. Samboeren min og jeg kjørte en formiddagstur til gården hvor mora mi bor. Vi skulle hente hjem plantene våre, som har vært der på sommerferie siden begynnelsen av juni og dessuten levere et kilo sjokolade fra Spania som uglemor hadde bestilt. I tillegg hadde vi med ei ny ugle til uglemor. 

Uglemor er ingen ugle, men mora mi, som er utrolig glad i ugler. Om du går inn i huset deres, vil du se ugler overalt. Der er det små og store uglefigurer i alle slags utgaver, plassert på benker og skap. Men også uglebilder, ugler på vesker, uglelys og ugleputer, og hun har ugler på klær og ugler på smykker. Vi hadde med en ny ugle til henne i tre, og det er den hun viser frem på bildet. Denne uglen har reist helt fra Spania, kanskje opprinnelig fra Afrika, og det var favorittnabon min der som kjøpte den til mamma. Nå står den i kjøkkenvinduet på gården og kikker ut over gårdsplassen der.

Det ble forresten et veldig hyggelig besøk på gården, med trivelig prat i solveggen med familien. Jeg var dessuten lykkelig for at jeg endelig var i form til å være litt sosial igjen, etter å vært ganske husbunden de siste dagene. Bjørn er den som er flink til å si fra når det er på tide å dra hjem. Jeg glemmer fort tid og sted når jeg har det trivelig, vil ikke at hyggen skal ta slutt. Innerst inne vet jeg at jeg må begrense tiden jeg er sosial, for om ikke kan jeg gå tom og bli liggende med utmattelser og verk mer enn “nødvendig”. Denne gangen kom jeg meg hjem i tide til å unngå å få ME-feber, men en times dupp var påkrevd.

HER er innlegget om plantenes tur til sommerleir. De har fått godt stell og har vokst seg tykke og fete i løpet av oppholdet på landet. Jeg ble nødt til å be aloe vera-planten slippe noen avleggere før vi kunne skysse den inn i baksetet med de andre grønnplantene våre. Disse tre aloe vera-babyene skulle adopteres i tre ulike hjem i Stjørdal kommune. Alle de fire plantene våre har nå funnet seg til rette hjemme ved vinduskarmene i leiligheten vår igjen. De trives der også, men gleder seg nok til ny ferieleir igjen ved en senere anledning.

Hvis du ikke fikk med deg min GIVEAWAY i går, med boka som jeg er medforfatter i, har du fortsatt muligheten til å delta frem til i morgen ettermiddag. Innlegget finner du her: GIVEAWAY – Jeg gir bort et eksemplar

 

Sauene og lammene koste seg i sommerværet

 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

10 kommentarer
    1. De har hatt det godt plantene. Og det er bra du har noen til å passe på deg. Jeg er ikke flink på tiden jeg heller, lar praten gå og glemmer at tiden går…alt for mange ganger. Det er så hyggelig med hyggelige stunder <3.

      1. Ja, plantene har hatt en super sommerferie, hihi 😀 Og fin løsning for plantevannere denne idéen siden folk slipper å kjøre helt hjem til oss. Jeg prøver å bestemme meg for antall timer på forhånd, men likevel glemmer jeg meg… Kanskje vi trenger å bli strengere med oss selv 😉

    2. Så koselig å lese om din mamma, så ut som en herlig dame i sin beste alder…
      Ugler er flott da, moro å spare på det vil jeg tro! Kos deg med kvelden <3 klem..

      1. Hun er absolutt ei herlig dame i sin beste alder. Og når jeg forteller henne at noen har sagt det, kommer hun til å smile fra øre til øre! 😀 Det er mange som vet at hun samler på ugler, og mange som tar med ugler til henne, så det har blitt en del i løpet av årene 😉 Fin kveld til deg også! Returklem 🥰

    3. Nice that your plants have bloomed while on their holidays, 😊 your Mothers green fingers kept them nurtured. Nice to visit the farm and all those lovely sheep 🐑 and see the family for a tea and chat. I’m sure your mum was delighted to get a new owl for her collection 🤗 She looks so well 🥰

      1. Yes, it was lucky for our plants that my mum kept them nurtured 🤗 Most of the sheep are up in the mountains during the summer, but a few stay at the farm (those that don’t have mums). My mum will appreciate that you said that, and I hope to be just as fit as her when I’m 75 😀

    4. Så fint å lese at du er bedre igjen, men som du sier, så er det viktig å huske på tiden.
      Men i godt selskap blir det fort glemt, og det er aldri artig å bryte opp når man har det koselig. ☺️
      Artig med alle uglene da, og så fint at plantene har hatt det bra 😀

      1. Nei, vanskelig å bryte opp når alt er så bra, men da er det lurt å ha bestemt seg for “hvor lenge” på forhånd 😊 Dette var opprinnelig en søskenflokk på tre ugler. Mamma fikk den største, jeg den mellomste, og naboen min beholdt den minste selv 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg