Pleddmodellen Bjørn

Pleddmodellen Bjørn

Hvem er pleddmodellen, tro? Ikke før hadde jeg strikket ferdig og felt av, før Bjørn måtte teste om pleddet var stort nok til han. Det var det visst, og nå har han annektert det. Det er selvsagt greit. Imidlertid har jeg en plan om å ta med pleddet til Spania neste gang jeg skal dit, så forutsetningen blir at han bare kan bruke det der. 

I  blogginnlegget Blir det strikkeyoga? kan du lese om starten på strikkeprosjektet, som har vart i nesten ett år. Siden Bjørn har lagt beslag på det ferdigstrikkede pleddet, ser det ut som jeg blir nødt til å strikke et til. Som jeg kan bruke selv. Dette pleddgarnet er utrolig mykt og godt, og det var etter inspirasjon fra diverse strikkedamer jeg fant ut at jeg skulle gjenoppta strikking, etter 35 års strikkepause. 😀 Det som gjorde utslaget for at jeg måtte gå til innkjøp av nye strikkepinner – hadde jo gitt bort de gamle – var gaven som jeg fikk av ei venninne. Det kan du lese om her: Gaver i stedet for blomster

Et ferdig og et uferdig pledd.

Siden jeg da også har kjøpt mer av det samme garnet, ser det ut til at jeg har strikking for ca et år til fremover. Har en plan om å ta med dette prosjektet til Spania også, men da for å kose meg med strikkinga der. Det kan hende Linda kommer innom med strikketøyet sitt også. Jeg er ikke overivrig, strikker bare litt nå og litt da. Det viktigste er ikke å bli fort ferdig, men å ha noe å pusle med. Dessuten er det ikke så om å gjøre å ha for krevende puslearbeid, med utfordrende mønster. Da foretrekker jeg heller å la fingrene jobbe motorisk mens tankene vandrer. 🙂 

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

27 kommentarer
      1. Hihi, ja, jeg satt faktisk i halvmørket i går kveld og la opp til et nytt pledd 😀 Oh yes, slike pleddmodeller vokser ikke på trær! 😄

    1. Pleddet ble superfint, og så bra at det passet til Bjørn også 🥰
      Jeg har strikket flere pledd av det garnet, og det blir så mykt å deilig. Når man kjenner på det skulle man ikke tro at det varmet så veldig mye, men det gjør det i aller høyeste grad. Ha en fortsatt fin onsdagskveld, klems 🤗

      1. Takk, det var et fint kompliment fra ei strikkedronning 😉 Veldig enig i at pledd av dette garnet blir mykt og deilig. Og det varmer virkelig! Ha en superduper og fin torsdag! 😄

    2. Det pleddet så godt ut! Fort gjort å sovne på sofaen under et sånt et 🙂 Flott farge på pleddet også. Lenge siden jeg også har strikket. Men aldri for sent å gjenoppta det. Blir jo litt inspirert når jeg leser ulike strikkeinnlegg her på bloggen 🙂

      1. Hihi, tror det blir mange gode dupper under dette pleddet. Det er jo ikke til å unngå å bli inspirert av alle strikkedamene i bloggosfæren 😀 Vi får se hvor lenge du klarer å holde stand 😉

    3. Det er sååå deilig med slike hjemmestrikka pledd, så jeg skjønner godt at han tok det i bruk med en gang.🧶🤩
      Du må nok strikke ett til deg selv også.👌🏻
      Så koselig at du har funnet glede i å strikke igjen.🤗

      1. Hadde jeg visst hvor godt det var, hadde jeg kanskje kjøpt rundpinne og garn for leeenge siden! 😄 Du er en stor strikkemotivator, kanskje den største av alle! 😉 Ja, må nok bli et pledd til. Jeg begynte faktisk i går kveld, og glemte helt å svare på alle kommentarer i bloggen, hihi 🤗

      1. Hehe, neida, ikke synd, for nå har jeg muligheten til å strikke et til. Startet med nytt prosjekt like før leggetid i går! 🤗

    4. Wow what a great job on the blanket Kari, looks very warm and cozy 🤗 and Bjorn seems to like it 😊 I feel inspired to take up knitting 😊

      1. Yes, it’s really warm and cozy. Make naps even better 😀 It’s great that you feel inspired! But better wait until after next week, I guess… 😉

    5. Så knallfint pledd og det passet jo modellen. Klart du må strikke et til. Å strikke pledd varmer jo mens man strikker. Flink du! Ha en fin dag. Klemsiklem 🙂

      1. Takk. Hihi, ja passet perfekt til modellen! 😀 Merket godt at det varmet mens jeg strikket. Ble litt i overkant før jeg fikk satt hormondempende plaster på magen! 😀 Returklem 🙂

    6. Bjorn looks very snug. A friend of mine, Lisa, knitted me a blanket and pillow which I am using right now in the UK. I also need extra layers on top as we left 24° Málaga for 3° UK. I am like the grandparents in Charlie and the Chocolate Factory – all day. I am happy to do errands because I set the car heater to full red however long the journey.

      1. Oooh, that’s a big difference in temperatures, the wrong way! How nice of your friend to knit a blanket and a pillow for you! I bet you look snug using them 😀 I can see that you like children’s books, and Roald Dahl is certainly one of the best authors in that field. Just make sure you still are able to breathe when setting the car heater to full 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg