Rampenissene på bar

Lillesøstera mi har sin egen bar. Under garasjen hadde hun og mannen et stort kjellerrom som de ikke brukte til noe spesielt. Mannen er ivrig syklist og ville lage et treningsrom der. Tove er imidlertid mer glad i karsk enn trening, og ville heller ha en bar. Enden på historien ble at de delte det store rommet i to, med trimrom til han og bar til henne. 

Rampetrekløveret

 

Da vi var på besøk hos dem i går, ville rampesøster absolutt ha med rampenissene ned i baren. Alfie og Buddy var egentlig opptatt med å finne på rampestreker i julelandsbyen på stua, men ble gjerne med. De hadde aldri vært på bar før, og siden denne baren er privat, er det ikke begrensninger mht alder, eller om du er menneske, dyr eller nisse.

Det var 13 minusgrader ute, men ganske varmt i baren, og rampetrekløveret hadde det riktig så hyggelig. I alle fall ser det slik ut på bildene! Du kan jo dømme selv.

 

Rampenissene forsynte seg grovt med cola. Ikke rart de ble litt hyperaktive etterpå!

 

Alfie og Buddy laget sin egen leik, som de kalte “ikke-røre-veggen”. Det ble som en hinderløype der de klatret fra sekk til vaskebrett til ski, osv. Den som kom borti veggen, var ute av leken.

 

Rampenissene gikk hodestups oppi disse søte koppene, uten å ta seg for. De var tørste etter leiken og kanskje hadde de forhåpninger om at det var god drikke oppi, etter påfyllet de ordnet seg på navnefesten. Det er mulig du leste innlegget Rampenissene forvandlet vann til vin på navnefesten sin?

 

Det ser ikke ut som Alfie hadde noe imot å sitte på fanget til Bob Marley ei stund. Rampesøster mente han var i trygge hender.

 

Buddy fant ut at glassene i taket på baren kunne brukes til å turne i. 

 

Rampenissene klarte nesten å dytte denne gamle sjøulken i gulvet. Kanskje hadde de lyst til å gynge i stolen hans.

Leste du forresten innlegget Rampenissene på tai chi i går? De siste to dagene har rampenissen fått utfoldet seg veldig mye, og jeg lurer på om jeg må prøve å holde dem i ro i helga. Jeg trenger ei rolig helg på sofaen selv. Dersom de blir for rampete, må jeg kanskje binde dem fast, eller finne nissevakt til dem. Kanskje jeg kan spørre rampesøster om hun vil aktivisere dem igjen. 

 

 

12 kommentarer
      1. Vel, mine barn har også flyttet ut, og dette er første gangen jeg har rampenisser. Det ble tvillinger, til og med, sånn at jeg får tatt igjen litt… 😂

    1. Nå tar det jo helt av! 😂
      Viktig at de får hvile sammen med deg nå tenker jeg, det er jo mange dager igjen til jul 😁 Du…eh..de er flink(e) til å finne på sprell 😀😍

      1. Huff, ja 😂 Akkurat nå har jeg pause i gavepakkinga (ferdig med tre, tre igjen) og satte dem til å passe på gavene, bare sånn at de tror de “gjør” noe… 😀😍

      1. 🤣 Så bra, Toril, og takk. Koselig at du stikker innom! Og jeg må innom hos deg og sjekke ut dine kalenderbildet! 😉😊

    2. Those 2 elves surely get around 😃 Tove’s bar is really cool. It’s funny, I was going to suggest the names Bob and Marley for the guys, and then there they are sitting on his lap 🤗

      1. Yes, they do! They seem to know when to jump into my handbag and hide there whenever I go somewhere 🤗 We can go for a drink at Tove’s bar when you come to Norway next! 😀 Hahaha, funny you were thinking of suggesting Bob and Marley. 🤣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg