Rampenissenes julereise

Som du kanskje fikk med deg i gårsdagens blogginnlegg Rampenissene vil på juleferie, hadde Alfie og Buddy lurt seg opp i kofferten min. Jeg rakk å oppdage rampestreken før avreise, men kunne ikke like godt la dem bli igjen i Trondheim alene når samboeren og jeg hadde planer om å reise sørover. Dessuten skal døtrene mine være hos faren sin i jula og da kan det være hyggelig med rampenisser som holder oss med selskap.

Siden rampenissene allikevel hadde lurt seg med, måtte de få med seg litt av det som skjedde på julereisen også. Jeg lot dem stikke hodene opp av kofferten innimellom, og de vinket og smilte til alle som skulle samme vei som oss. Det var enda mørkt ute da vi ankom flyplassen i Trondheim. Mange reisende var bare halvt våkne og savnet åpne kaféer, noe rampenissene hadde null forståelse for.

På flyplassen i Oslo var det omtrent folketomt. Rampenissene var ikke imponert over den fraværende travelheten. Men ble straks muntre igjen da de oppdaget noen fjerne slektninger i en butikkhylle.

Da vi kom frem til utenlandsavdelingen på Gardermoen flyplass, la jeg merke til at rampenissene fisket frem norske pass fra lommene sine. Ikke vet jeg hvordan de har fått ordnet med disse, men de har kanskje noen hjelpere i rampenisseland? Det var imponerende og overraskende hvor godt forberedt de var for turen.

På flyet mot sydenland, ble vi til rampenissenes store skuffelse plassert over flyvingen, med begrenset utsikt. Men de var glade for å kunne hilse farvel til snø og kuldegrader.

Jeg måtte en tur på flydoet, og da jeg kom tilbake hadde Alfie og Buddy vært i kontakt med flyvertinnen med den innholdsrike salgstralla. På bildet over ser du hva de valgte. Ikke visste jeg at de hadde med seg visakort og ikke tror jeg flyvertinnen kan ha spurt om legitimasjon heller. 

Heldigvis rakk jeg å finne frem flysykeposen akkurat i tide… Vi har jo erfart tidligere at de kan drikke utrolige mengder ganske fort. Du leste kanskje innlegget Rampenissene forvandlet vann til vin

Resten av flyturen ble tilbragt ved vinduet, med utsikt over blå himmel og bomullslandskap.

Bjørn og jeg gikk greit gjennom koronakontrollen med våre QR-koder i Malaga. Rampenissene lurte seg forbi uten noen form for dokumentasjon, og tok en triumferende selfie ved utgangen.

Ablegøyer i drosjen på vei til “hjemme i Spania”. 

Kvelden ble for mitt vedkommende tilbrakt på sofaen i hvilestilling under pledd og med pleie og servering fra Bjørn. Gleder meg til gode dager fremover, med og uten rampenisser! 🙂

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake! 

 

23 kommentarer
    1. Litt misunnelig på både rampenissene og dere.
      Selv om jeg liker å være hjemme i jula hadde det vært godt med noen dager i sydenvarme.

      1. Unner deg å være litt misunnelig 😀 Vi er litt hjemme her også, vi. Men det er ikke skikkelig sydenvarme på denne tiden av året. I dag har det vært en fin dag med 15-20 grader, og litt solgløtt.

    2. Så hærlig❤Riktig God jul Kari og Bjørn🤶🎅også rampenissene selfølgelig 😅

      1. Ja, her e det knallflott ❤ Takk-takk, Hege, og riktig god jul te Thor Egil, dæ og alle smånissan dåkkers! Rampenissan hilse! ❤

    3. Å, ikke pent å være misunnelig, men bare litt akkurat nå 😁😉
      De klarte å klatre litt ja 😂
      Kos dere masse! 🥰

    4. Så artig du skriver om reisefølget ditt😂
      Ja noen kommer og noen går, vi kom jo tilbake fra Spania til julefeiring i Norge.. Men nydelig der nede er det uomtvistelig, og særlig godt er det mildere klimaet når man strever med helsa👍så kos dere masse i herlige Spania ✨🍷💃😘

      1. Rampenissene fortjener litt oppmerksomhet i bloggen, vet du 😂 Jeg trodde dere også skulle være i Spania i jula. ☀️😎 Men det er nok ikke så mye som slår norsk jul! 🤶🎅 Ja, klimaet er fantastisk i Spania. Det var kaldt da vi kom til murleiligheten, men nå har vi fått varmet opp her, så da er det godt både ute og inne. God jul, og kos dere i vinterland! 🥰

    5. Så utrolig morsomt skrevet, – kreativt og rett og slett GØY med disse rampenissenes rampestreker hahahehe… Nå som jeg har oppdaget at vi er nærmest “naboer” her i Spania, så kommer jeg nok til å følge fast med på bloggen din. Har vært innom som en gang i blant tidligere, men det blir liksom litt nærmere når man har felles referansepunkter 😉
      God Jul i Benalmadena 😉

      1. Tusen takk, Linda 😘 Ja, disse rampenissene er noen kreative luringer! 😀 Så koselig at du vil lese bloggen min, og jeg vil også lese din! 😉 Regner med at du/dere også skal være i Benalmadena i jula? Riktig god jul til dere! 🙂

        1. Ja, jeg bor i Fuengirola hele året, og skal også være her i jula. Ikke vits å dra til Norge med all den smitten der nå hehe 😉

          1. Nei, smitten er jo større i Norge 😉 Vi skal en tur til Fuengirola i morgen, og forhåpentligvis får vi bestilt oss ny oppvaskmaskin da. Ellers har vi utsikt til Fuengirola fra terrassen og stuevinduet vårt. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg