Rampenisser og smånisser

Etter at rampenissene fikk låne disse smånissene å hygge seg sammen med, har de oppført seg eksemplarisk. De har ikke gjort noen rampestreker, og jeg har hatt et par fredelige dager hvor jeg kunne konsentrere meg om andre ting. Blant annet har jeg skrevet er par blogginnlegg om min pille-cocktail (Dagens pille-cocktail og Kosttilskudd for bedring av ME), og dessuten gjort noen forberedelser til årets juleselskap.

I går måtte jeg forsiktig skille rampenissene og smånissene, siden smånissene skal ut og farte. Smånissene har bare vært hos oss som en mellomfase, og snart skal de flytte til nye hjem langt borte. De har fått på seg julepapir og gavebånd, slik at de er rustet for turen.

Nå har rampenissene atter fått ansiktsuttrykket som vitner om at det kan være fantestreker, ugangn og farsk på gang. Farsk er forresten et trøndersk ord, som kan oversettes med pek. En person som er farskat er barnslig og finner på mye tull. I går kveld klatret rampenissene opp på en lysestake i kleberstein og plantet beina i godteriskåla. Det er vel bare et hint eller varsel om hva jeg har i vente…

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake! 🙂 

8 kommentarer
      1. Hei på deg, Bunny! 😀 Jeg så det akkurat i bloggen din! Herlighet, sånn flax da! Tusen hjertelig takk! 🥰 Og for en fantastisk snill, riktig og beskrivende karakteristikk av meg! Du er god! Hjertelig takk for omtalen! 😀

    1. Hehe….spørs om du må følge litt med disse rampenissene igjen nå ja 😄
      Skjønner at de ikke har hatt tid til noen rampestreker med så mange å leke med 😀
      Gratulerer med flaxlodd! 👏😊

      1. Akkurat nå har jeg det litt travelt med å lage i stand til selskap, så jeg har ikke helt kontroll på dem… 😄 Men de er i nærheten… 😀
        Takk, artig med BloggFlax, og flott omtale fra Bunny!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg