Resten av bursdagen

Folda Bru

I dag tidlig skrev jeg innlegget 18. plass i bursdagsgave. Dette var en hyggelig start på dagen, men resten av dagen ble også veldig fin. Selv uten feiring. 

Det er viktig å feire bursdager, har jeg lært, fordi det er viktig å feire livet. Dagen ble ganske annerledes, siden det var dagen etter Begravelsen. Men også fordi jeg skulle kjøre hjem til Trondheim, sammen med samboeren og min eldste datter. Jeg hadde bodd hjemme hos søster Anita og svoger Tommy i ei uke, og det var på tide at de fikk tilbake huset sitt for seg selv.

Det tikket inn mange bursdagshilsninger i løpet av dagen, både på Facebook, Messenger og SMS, samt noen telefoner. Den morsomste hilsningen kom fra to av mine “nye” søskenbarn Astrid og Elise. Jeg kaller dem nye søskenbarn fordi vi ikke kjenner hverandre så godt, siden jeg ikke har fått møte denne delen av familien før i godt voksen alder. Astrid og Elise sendte en videosnutt av seg selv. De hadd besteget Vattafjellet i snøkavet og der oppe danset de og sang bursdagssang for meg. En fantabulastisk fin og energisk bursdagsdans og -sang som gjorde meg rørt og glad. I bakgrunnen kunne jeg skimte barndomshjemmet mitt, der jeg bodde de første fire årene av livet. 🙂 

Elise og Astrids bursdagsdans og -sang (Screen shot fra videosnutt)

På kjøreturen fra Rørvik til Trondheim fikk vi fint kjørevær, med mye flott snølandskap på alle kanter. Bjørn var en stødig sjåfør, og Stine koste seg med podcast i baksetet. Legger ved noen vinterlandbilder i innlegget her. Når man skal kjøre i fem timer, er det ingen ulempe at det er noe fint å se på gjennom vinduene. Det var spesielt koselig at sola stakk innom og laget noen fine stemninger.

Sjåføren
Fint vinterføre og vinterlys
Januarlyset er magisk
Langs Snåsavatnet

En deilig kokosbolle til frokost førte til at jeg fikk mer lyst på søtsaker. Siden det var bursdagen min, tillot jeg meg å kjøpe en stor pose med smågodt på veien. Det ble ikke noe problem å spise den tom før ankomst Trondheim. Og vel hjemme krøp jeg inn i hjørnet mitt på sofaen, med te og potetgull, ganske så sliten og utmattet etter både kjøreturen og alt som hadde skjedd i løpet av uka. Pga. feber – ikke Covid-feber men ME-feber – har samboeren min beordret strengt sofaregime i helga. Lading er viktig. 

Dessuten må jeg på sukkeravvenning, etter å ha tømt sjokoladebeholdningen og skumnisseboksen til søster Anita siste uka. Nå er det slutt på fråtsing for en stund. To kilo sukker har tydeligvis lagt seg som to kilo fett på kroppen. 

Min tiende kokosbolle…

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake! 🙂

21. januar 2022
10 kommentarer
    1. Ser ut som en fin tur , helt nyyydelige vinterbilder.. 🙂 Veldig glad i kokosboller..men enig.. begynner man med å spise søtt får man mer lyst på søtt… Ha en fin kveld <3

      1. Tusen takk 💖 Ja, det er helt crazy hvor avhengig man blir om man først begynner å spise søtt. Jeg har latt meg selv ha en totalsprekk, men nå er det på tide å skjerpe seg! Må på avvenning, rett og slett… 🙈 Ha en fin kveld, du også 😊

    2. Så flotte vinterbilder! 😀
      Ikke rart du er utmatta etter en uke bortreist med mange inntrykk og følelser. Har tenkt at jeg synes du har klart det veldig bra.
      Ikke rart du måtte ha litt søtt på turen. ☺
      Var sånn sjøl i ettermiddag, så jeg har tømt kaleboksen med småkaker etter jul, og noen biter daimsjokolade 😁🙈
      Men kan ikke fortsette sånn jeg heller ☺😄
      Kos deg og slapp av resten av helga. Hør på Bjørn! 😀❤

      1. Tusen takk, Heidi 💖 Jeg synes selv at jeg har klart meg veldig bra, etter forholdene 😀 Kanskje er det pille-cocktailen som hjelper meg litt. Bjørn er en klok mann, så jeg hører på han 😁 Søstera min synes jeg fortjente påfyll av godis, siden det virket som jeg fikk mer energi av det, der og da 🙈 Kan tenke meg det var godt å få tømt kakeboksen, mm. Greit med alt som er unnagjort! 😁

    3. I’m sure it was nice to get home to relax and reflect. Beautiful photos of your journey home, it looks ever so peaceful and tranquil, perfect 😊

      1. Yes, absolutely, and thanks! 😊 You are right, it was very peaceful and tranquil, and hardly any traffic until the last part of the trip.

    4. Så fine vinterbilder og den kokosbollen smakte nok perfekt, nå skal det nok bli deilig å komme seg hjem. Det er forståelig at du er sliten, det har jo vært heltiske dager, ikke bare med gjøremål men i tankene dine også ❤

      Ha en fin søndag Kari🤗

      1. Takk, og kokosbollen smakte fantastisk! Ga mersmak… 😀 Det var veldig godt å komme hjem. Men nå ser det ut til at jeg er “tilkalt” og må tilbake om noen få dager igjen. Lader og slapper av i mellomtiden. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg