Tilbake i jobb

Blomstrende trær som jeg hadde samtaler med i forrige uke


Fra i morgen er jeg tilbake i jobb som lærer. Det blir ikke som før, da jeg jobbet i full stilling og dagene var fylt med undervisning, møter og farting hit og dit. Hvis helsa ikke hadde sviktet totalt, hadde jeg aldri sluttet i jobben min, for jeg hadde en meningsfull jobb hvor jeg trivdes svært godt og fikk brukt mange av mine ferdigheter. Jeg likte utfordringene og følte at jeg gjorde en god jobb.

Men i morgen skal jeg faktisk inn i et klasserom igjen, og da må jeg finne frem gammel kunnskap og rustne evner. Du leste kanskje blogginnlegget der jeg skrev om jobbtilbudet jeg fikk? Hvis ikke, finner du det her: Tilbud om jobb på skole

Det blir bare en kort økt i morgen. Jeg må passe på så jeg ikke blir utmattet og går i kjelleren, så jeg har bestemt meg for å begrense tiden til halvannen time. Om ikke, kan jeg bli for ivrig og overse kroppens signaler om at det er på tide å “pakke sammen”. Dette blir så spennende! Jeg gleder meg som en unge! 😀

Når jeg kommer hjem igjen, skal jeg sette på støttetelefonen, siden jeg har telefonvakt som likeperson. Om du ikke skjønner hva dette dreier seg om, kan du lese dette innlegget som jeg skrev for en stund siden: Jeg har fått en støttetelefon

Dagen i dag er viet til hvile, intensiv hvile, mens jeg gleder meg til å ta fatt på morgendagens oppgaver. Det kan komme et par telefoner fra andre ME-syke eller pårørende andre halvdel av dagen, og da må jeg være påkoblet og klar for det som måtte komme der. 🙂 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner også blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link

15 kommentarer
    1. Dette høres jo veldig spennende ut, og det skal bli gøy å høre om hvordan det har gått. Jeg hadde ikke fått med meg innlegget du henviste til, så jeg forta meg inn å leste det nå 😉 Lykke til i morgen, klems 🤗

      1. Jeg innrømmer glatt at jeg er litt spent, så det blir artig for min egen del å se hvordan det går også 🤗 Kult at du stakk innom det tidligere innlegget 😉 Tusen takk, og returklem til deg 🥰

    2. Det å ikke kunne ta seg ut og fortsette når man kjenner at noe er gøy og givende er noe av de verste med å være syk. Og jeg er virkelig elendig på å begrense meg selv, derfor stadig dager der jeg bare må skru av alt og holde meg for meg selv. Kunne jeg valgt en ting eller to. Så var det å aldri bli senil eller lignede sykdom, og å kunne gjøre akkurat det jeg ville uten at det fikk konsekvenser. 😊 .

      1. Jeg savner veldig å ikke kunne “ta meg ut”, yte og bli sliten av normale årsaker. Det er helt greit å bli utmattet når man har gjort en skikkelig innsats, men temmelig frustrerende å bli det av “ingenting”. Det eneste som hjelper da er å bare skru av alt, som du sier, og hvile. Håper du får dine to valg oppfylt! Å “miste hodet”, bli dement eller slutte å fungere mentalt er vel noe av det verste, ja.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg