Torsketunger på Hopsjøbrygga

Båter ved Hopsjøbrygga

Fish’n’chips er godt, men da jeg så på menyen at fisk var byttet ut med torsketunger, ble jeg en smule skeptisk… Helt foruten grunn, selvsagt. Verten på restauranten på Hopsjøbrygga bedyret at torsketunger var enda bedre enn fisk, så jeg ble jeg beroliget og tok sjansen. Heldigvis, for det smakte himmelsk godt!

Oppvaskøkta etter grilløkta, som var del tre av triathlon i helga, fristet ikke til gjentakelse. Det gjorde derimot en båttur i finværet og en middag servert i hyggelige omgivelser ute. Det var slik vi endte opp på Hopsjøbrygga, etter en flott båttur med Peter bak rattet. 

 

Drikke til tørste ganer på Hopsjøbrygga. Øl og te. Meg, Peter, Einar og Bjørn.

 

Menyen på Traktørstedet Landstrykeren studeres

 

Mat til sultne mager på Hopsjøbrygga. Fish’n’chips og baccalao. (Peter fikk beskjed om å trekke inn tunga)

 

Cod tongues’n’chips på Hopsjøbrygga

 

Marianne, Bjørn, Peter, Frøya (og skyggen min) nyter dagen. Einar var inne for å gjøre plass til mer drikke.

 

Inngangen til Kramboden

 

Kramboden

 

Kramboden på Hopsjøbrygga

 

Mange gamle, kule bokser i Kramboden

 

Kassa og disken i Kramboden. Mye kamferdrops.

 

Tidligere innlegg fra denne turen til Hitra finner du her:
Triathlon i helga
Triathlon gjennomført

Båttur til Hopsjøbrygga og 50 Cent.

 

I bakgården av Hopsjøbrygga

 

Vi var visst de siste gjenstene for dagen

 

Etter denne fine opplevelsen og med mette mager var vi etter en kjapp båttur tilbake på hytta igjen. Hoftene mine hadde begynt å streike, så jeg kravlet meg bortover veien i sneglefart. Gårsdagens danseoppvisning i regi av 50 Cent og noen humpetihump i båten hadde satt i gang en illevarslende betennelse i min gamle bekkenløsning. Jeg inntok horisontal stilling på sofaen på magnetunderlaget mitt, og sluknet. Etter tre timer helt urørlig, kjente jeg at hoftene var bedre og jeg våget å bikke meg opp i sittende stilling. Bjørn slapp heldigvis ut i flåttskogen for å spikke krykker til meg, og dagen etter var jeg noenlunde gangbar igjen.

Tusen takk for en super, herlig, morsom, fantabulastisk tur! En spesiell takk til Peter, som stilte sitt lille paradis på Hitra til disposisjon for oss!

Takk til deg som stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner også blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link

14 kommentarer
    1. Wow looks amazing Kari and the cod and chips looks very scrumptious 😊 nice to get away with good friends and enjoy that beautiful place 🤗

      1. Yes! 😀 Tasty, delicious and appetizing at the same time 🤗 It was a nice weekend. Actually not very far from the iceland you and I went to back in 1986! 😉

    2. Dere har virkelig hatt en flott tur!🤩
      Den brygga der og landhandelen skulle jeg gjerne vært og kikka i. Mye spennende å titte på der. Så bra at torsketungene falt i smak.🤗
      Ha en flott junikveld!🍀

      1. Jepp, alt lå til rette for at turen skulle bli flott, og det ble den! 🤩 Noe av det i landhandelen var bare til pynt, men mye til salgs også. Tror egentlig jeg glemte litt å kjenne på smaken av torsketungene, siden jeg var mest opptatt av å skravle med de andre i gjengen 😀 Takk, og ha en super junikveld du også! 💖

      1. Torsketungene smakte bedre enn jeg hadde trodd, så var egentlig ikke så skumle 😀 Håper du fant deg noe å spise… 😀

      1. Takk-takk 😀 Ja, både vær og trivsel var på topp 😊 Torsdagskvelden er fin, og jeg lener meg tilbake mens gubben ser fotball på tv 😀 Ønsker deg også en super torsdagskveld! 💖

    3. For et flott sted, og litt av en tur 🥰 Jeg har aldri smakt torsketunge, og hadde nok vært veldig skeptisk å kanskje ikke så modig at jeg hadde våget å smake på det 😉

      1. Ja 🥰 Jeg er vanligvis skeptisk til å smake nye ting også 😀 Men da verten sa at tunga var den beste delen på torsken, lot jeg meg overtale 😉

      1. Torsketunger regnes visst som en delikatesse. Jeg blir imidlertid litt skeptisk når det kalles delikatesse, siden dette ofte er rar mat som ikke nødvendigvis smaker godt… 😁 Men det smakte godt, ja 😉 Vi hadde bestilt fint vær, og værgudene hørte faktisk etter. Ja, er veldig glad for alt jeg kunne sette inn på gledeskontoen! 😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg