Blå budomatte

Blå budomatte

I dagens innlegg i Frodiths fargeutfordring er fargen blå. Det fins svært lite blått hjemme hos meg. Jeg gikk en runde på leting etter blå klær, blå pyntegjenstander, blå kjøkkenting, osv. Neida, her finner man nada blått. Det kommer selvsagt at jeg ikke er så glad å blå farge, med unntak av blå himmel og blått hav, selvsagt.

Men da jeg var på tai chi, dukket det opp mye blått. Blå slåsshansker, baller, budomatter, gulv, med mer. Jeg passet derfor på å forevige de blå budomattene som vi trener på, samt et oppbevaringsskap i garderoben. I løpet av de fem årene jeg var spasert inn og ut av denne garderoben, hadde jeg aldri lagt merke til at skapdørene var blå. Om noen hadde spurt, hadde jeg kanskje tippet røde eller grå. Takket være Frodiths fargeutfordring har jeg blitt mye mer oppmerksom på farger rundt meg. Nå ser jeg farger overalt. 🙂 

Hvis du ser noen mennesker i svart pyjamas på bildet øverst, skal du vite at dette ikke er søvngjengere, men høyst oppegående tai chi-folk. Vi hadde pause i treninga, og disse fine folkene var tilfeldigvis i veien da jeg skulle ta bildet av den blå budomatta.

 

Blå skapdører

Jeg synes jeg må ha med et bilde av blå himmel og blå sjø i dette innlegget også. Bildet er fra forrige fredag. Da var jeg i Kragerø, noe som resulterte i mange bilder med blå himmel. Den blå himmelen har vært ganske fraværende etter at jeg kom hjem til Trøndelag, men den kommer nok tilbake. 

Egentlig skulle jeg vært på Gran Canaria på treningssamling for å være med på tai chi med mesteren denne uka. Formen var dessverre ikke god nok til at jeg kunne ha deltatt. Her er et innlegg jeg skrev etter den fantastiske turen til Gran Canaria med kampsportgjengen for tre år siden: Treningsfeber på Gran Canaria/Training fever at Gran Canaria.

Blå sjø, blå himmel, og meg i Kragerø

 

Her er mine tidligere innlegg i Frodiths fargeutfordring:
GRØNN
ROSA
TURKIS
GUL

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link

12 kommentarer
    1. Der var det mye blått ja 😀
      Det er ikke veldig mye blått hos meg heller, men noe er det. Så sånn sett skulle jeg nok funnet noe 🙂 Men jeg er på byvandring, og har kommet til den gule dagen.
      Fint å se litt blått. Jeg liker den fargen jeg ♥
      Artig det du sier om å legge merke til farger. Som de dørene. Jeg er også helt blåst der. Må gå skikkelig i meg selv for å huske noen ganger 🙂

      1. Blått i blått! 😀 Det er mange som liker blått, og det er bra at vi liker ulike farger, sånn at vi kan være litt forskjellige. Jeg liker svart best på klær, men kan også dytte inn litt gult, oransje og rosa 😊 Da er vi flere som har på skylapper… 😉

    2. Yes it’s amazing how sometimes we don’t notice colour, the colour challenge is very interesting, especially when you need to look for it. Maybe you will now be getting something blue for your apartment 😄 I don’t think I have anything blue either 😅 but I do like blue 🔵

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg