Utfordring: Stem på den beste historien og vinn premie!

Rampenissetvillinger

Vil du være med på en liten utfordring? Mange av dere har fått med dere årets produksjon av rampenissehistorier her i bloggen. Det har vært morsomt å få være barnslig og kreativ sammen med disse to rampenissene, og artig med alle kommentarer og tilbakemeldinger på de små historiene. Når fantasien har sviktet, har jeg hentet ny inspirasjon hos dere som leser og gir tilbakemeldinger.

Noen har foreslått at jeg burde lage ei bok med rampenissehistoriene fra 2022. Med litt tilpassing og noen omskrivinger, kan sikkert det vært mulig. Noen har tatt kontakt for å få bruke bilder og låne historier, men foreløpig foreligger det ingen bokutgivelse, eller plan om det. Uansett kunne det vært artig å få høre hvilke historier dere som er innom bloggen og leser, synes er best.

Hvilken/hvilke historier liker du? Skriv gjerne en kommentar i kommentarfeltet her i bloggen. Under har jeg ramset opp alle rampenisseinnleggene jeg har skrevet i løpet av adventstida, og markert dem med linker, slik at du kan gå inn på de enkelte historiene og lese om du vil. Om du ikke har lest noen tidligere, har du en stor jobb foran deg nå i romjula, hihi! Vel, i virkeligheten tar det bare et par minutter å lese et innlegg. 😉 

Fristen for å bli med på trekning av premie er 28. desember klokka 23.00. Navnene på alle som har kommentert, blir skrevet på lapper og deretter lagt i en julekakeboks. Av disse blir én person trukket ut til å få en premie. Dette er ikke en konkurranse, siden ingen “svar” er feil eller riktig. Alle som skriver en kommentar i dette blogginnlegget, er med i trekningen av en premie, som blir sendt i posten! Jeg er nysgjerrig på hva du tenker og mener, og kanskje kan dette også bli nyttig for meg å vite med tanke på en evt. bok en gang i fremtiden.

Her er rampenisseinnleggene:

Rampenissene er våkne   (26.11.)

Rampenissene skrudde lysene av og på   (27.11.)

Rampenissene har vippset   (01.12.)

Rampenissenes skumrampenissebad   (02.12.)

Smoothiemix til spurveparet fra rampenissene   (03.12.)

Rampenissene kjører bob   (04.12.)

Julelandsbyen invadert av rampnisser   (05.12.)

Hvem sitt hår har rampenissene klipt?   (06.12.)

Rampenisser på julebord (07.12.)

Rampenissenes morgenkonsert   (08.12.)

Rampnissenes akesko   (09.12.)

Rampnissene har stukket av!   (09.12.)

Rampenissene lager juleaquavit   (10.12.)

Rampenissene i en isblokk   (11.12.)

Oppvaskmaskina okkupert av rampenissene   (12.12.)

Nissetog   (13.12.)

Rampenisser tar jobb som elektrikere   (14.12,)

Rampenissene har fått ME   (15.12.)

Rampenissene utredes for ME   (16.12.)

Rampenissenes juletoalett   (17.12.)

Dobling av rampenisser   (18.12.)

Rampenissene har tatt jobben   (19.12.)

Nissesteik i ovnen   (20.12.)

Rampenissene som stjernegutter   (21.12.)

Nissenes og rampedamenes vidosamtale   (22.12.)

Rampenissene fanger julemus   (23.12.)

Rampenissene klarte ikke å holde seg   (24.12.)

 

Rampenissesøskenbarn

 

(Dette innlegget er tidligere publisert 26. og 27. desember.)

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på 
Instagram (story)

39 kommentarer
    1. Hei, så gøy med litt konkurranse! Jeg har lest gjennom alle, bortsett fra en, rampenissene tar jobb som elektrikere av 14/12, den siden kom jeg ikke inn på. Mulig noe feil med linken?
      Mine to favoritter er, og som jeg stemmer på:
      -Hvem sitt hår har rampenissene klipt?
      -Rampenissenes juletoalett.

      De to ME-historiene var også veldig både fine og informative, så disse foreslår jeg at blir en del av ditt videre ME-arbeid videre enten i form av bok/opplæringsmateriell/kurs eller annet. Det er en morsom vinkling på et viktig tema.

      1. Hei og tusen takk for at du leser og skriver hvilke innlegg du stemmer på. 🥰 Det var noe feil med linken på blogginnlegget du nevnte, ja. En “l” hadde falt ut i html, med nå er det korrigert. 🤗 Tusen takk for at du sa fra! Så bra at du la merke til at jeg hadde lagt inn litt “skjult info” om ME i de to innleggene om rampenissenes ME! Og forslaget ditt er supert! Skal absolutt ta med idéen videre! ❤️

    2. Jeg likte best Hvem sitt hår har Rampenissene klipt? Fra 6. desember.🎅🏻🎅🏻🎅🏻
      Den var så drøy at den ble ekstra morsom.🤩
      Det har vært morsomt å følge med på alle sprellene de 2 har funnet på i desember.
      Det er nå likevel sikkert godt at det er nesten ett år til neste gang de dukker opp igjen.🙈🎅🏻😅

      1. Tusen takk, Strikkekjerring 😀 Jeg hadde mye moro med å lage akkurat dette innlegget 🤩 Veldig artig at du har vært “fan” av rampenissene 😅 Jepp, supergodt å vite at jeg har “fri” frem til advent til neste år! 🙈

    3. Hei på deg og god romjul!
      Jeg har ikke fått med meg hele kalenderen dessverre…. men liker det første innlegget der de har våknet til 🙂
      God romjul fortsatt til deg 😀

      1. Hei og hopp, og “løkk med jula”, som vi sier der jeg kommer fra! 😀 Det er vel bare et fåtall som har lest alle, men hyggelig at du har vært innom og lest noe 😉 Takk for din “stemme”, og fortsatt god romjul til deg også 😊

      1. Hahaha 😂 Det var dumt, men vi kan vel ikke forvente så mye av disse små teflonhjernene, hihi 😀 Takk for kommentaren! 😉

    4. Herlige rampenisser..og mange fine bilde og fortellinger.. Rekker ikke lese igjennom di jeg ikke har fått med meg så står over konkurransen .. og heier på di som deltar.. Romjulsklem fra meg <3

      1. Tusen takk for at du stakk innom her uansett, og jeg forventer absolutt ikke at man må ha lest alle for å delta 😊 Romjulsklem i retur til deg 🥰

    5. For en morsom konkurranse, som jeg nok dessverre ikke rekker å være med på. Gleder meg uansett til å se hvem som blir vinneren. Ha en fortsatt fin onsdag, klems 🤗

      1. Uansett koselig at du stakk innom, og tusen takk for alle tidligere kommentarer! Det er forresten ikke nødvendig å ha lest alle rampenisseinnleggene for å være med 🤗 Fortsatt god romjul til deg! 😊

    6. Har nå lest de jeg har gått glipp av, ledd mye og vurdert til og fra..og har bestemt meg for dag 6: Hvem sitt hår har rampenissene klipt? og dag 14: Rampenisser tar jobb som elektrikere ☺️

      1. 🤗😊😁 Så bra at du ble underholdt, og tusen takk for at du leste 😀 Bra valg. Jeg er litt fornøyd med de to historiene selv.

    7. Rampenussene har fått ME og Rampenissene utredes for ME.
      Begge forteller mye om hva vi sliter med.
      Hadde forresten en trivelig opplevelse idag, da Thomas inviterte oss til lunsj på Brasseriet Britannia! Passet godt for en ME-syk. Det var stille og rolig på den tiden av dagen. og utrolig trivelig betjening. Maten var delikat og smakte fortreffelig! Kan bare anbefales!

      1. Tusen takk for kommentaren, Astrid! Ja, jeg prøvde å legge inn litt “info” relatert til ME i disse rampenisseinnleggene 😉 Så koselig gjort at Thomas! Og takk for tipset 😊

      1. Supert, og tusen takk for bidraget, Toril 😊 Fristen for å bli med i trekning av premie var kl 23 i går kveld, men jeg er uansett takknemlig for “stemmen” din. Det kan være nyttig for meg å vite ved en senere anledning 😉 God jul videre til deg! ❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg